מענדי הלפרין
מענדי הלפרין
כותב תוכן וקופירייטר בחברת כוונת, חי ונושם כתיבת תוכן וחדשות, ידע על chatgpt לפני מייקרוסופט וכותב כל כל מה שזז.

תוכן עניינים

אהבתם?
שתפו

למה להשתמש בכותב תוכן כשיש AI?

כתיבת תוכן AI

תוכן עניינים

העולם שלנו מתקדם בצעדי ענק, ובכל רגע קופץ שדרוג טכנולוגי חדש, שמשאיר הרחק מאחור את מה שחשבנו למתקדם בשנה שעברה. ההתקדמות הטכנולוגית לא פוסחת על עולם יצירת התוכן וה-SEO, כאשר עם לידתו של ChatGPT, טכנולוגיית הבינה המלאכותית (AI) שיוצרת תוכן במהירות הבזק, ישנם עסקים רבים שבחרו לעבור להשתמש בבינה מלאכותית זו כדי ליצור תוכן במקום להשתמש בכותב תוכן אנושי.

אז למה בעצם לשלם לכותב תוכן אנושי, בעת שלחיצה אחת על כפתור יכולה לספק לי כמה טקסטים שאני רוצה? הנה כמה סיבות מרכזיות מדוע כדאי להמשיך להשתמש בכותב תוכן אנושי, ולא להסתמך רק על תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית:

1. יצירתיות

אין מה לעשות, זוהי הסיבה המרכזית לכך שה-AI לא מצליחה להחליף את כותבי התוכן: היא פשוט לא מקורית. האלגוריתמים של ה-AI מייצרים תוכן על סמך כמויות עצומות של מידע שהם מכילים ועל סמך דפוסים דומים בעבר, אך הם לא מסוגלים להמציא חומר חדש, שעדיין לא היה בעולם. אם אני סתם צריך כמויות גדולות של תוכן שימלאו את האתר – אני יכול להשתמש בו, אבל ברמת ה-SEO – זה שווה מעט מאוד.

לכותב תוכן אנושי יש את היכולת להעלות רעיונות ייחודיים, לנקוט בגישה יצירתית לנושאים שונים, ולהכניס משמעות מקורית לתוכן. היצירתיות והחדשנות הם אלו שמושכים את עיניו של הקורא, גורמים לו לקרוא עד הסוף ולצרוך תוכן נוסף של אותו יוצר תוכן, שזהו היעד המרכזי של עולמות ה-SEO, מפני שזמן שהייה ארוך באתר = קידום בתוצאות חיפוש גוגל = חשיפה רחבה יותר = הכנסות גדולות יותר.

ואם לסכם בקצרה: לבני האדם יש יכולת לחשוב, להרגיש ולדמיין, מה שמאפשר להם להעלות רעיונות, סיפורים ונקודות מבט חדשות. לעומתם, יכולת התגובה של בינה מלאכותית מוגבלת למידע שהוכנס אליה, והיא לא תוכל להמציא רעיונות חדשים וייחודיים.

2. מגע אישי

כיוון שהאלגוריתמים של ה-AI מסתמכים על דפוסים ונתוני עבר כדי ליצור תוכן חדש, זה עלול לגרום לטקסט להרגיש לא מקורי וחסר טאצ' אישי ורגשי, והעובדה שרובוט כתב את הטקסט ניכרת ברוב התכנים שמייצרת הבינה המלאכותית. בנוסף, כיוון שלבינה המלאכותית חסרה היכולת להבין רגשות, התוכן ירגיש לעיתים "חלול" וחסר אמפתיה, במיוחד כאשר מדובר בתוכן שמטרתו ליצור חיבור רגשי אל הקורא.

לכותב תוכן אנושי, לעומת זאת, יש את היכולת להביא פרספקטיבה וקול ייחודיים לתוכן שהוא יוצר, את האישיות ואת הקול האישיים שלו. הוא יכול להחדיר רגש לכתיבה, ובכך ליצור קשר רגשי עם הקורא, קשר שישפיע על פעולותיו הבאות. הומור, אמפתיה ושנינות הם דברים שרק בני האדם יכולים להכניס במינון הנכון ובמקום הנכון, והם מונעים מהתוכן להיות קר ואטום כמו תוכן של AI.

3. איכות

בסופו של תהליך, ישנם כמה פגמים מרכזיים באיכות של כתיבת מכונה על פני הכתיבה האנושית:

  • שפה ואוצר מילים: לא משנה כמה המכונה תתאמץ, כותב תוכן אנושי תמיד יוכל לכתוב בצורה משכנעת וזורמת יותר, עם אוצר מילים רחב וגבוה יותר. בדרך כלל AI מתקשה למצוא את המילים והביטויים הנכונים, מה שמוביל לשגיאות דקדוקיות, ניסוח מביך ותוכן לא ברור שחוזר על עצמו.
  • מידע כוזב: כאמור, הבינה המלאכותית לא יכולה להמציא מידע משלה, היא פשוט סורקת את כל מרחבי המרשתת ועושה שימוש בחומר הקיים שם. כתוצאה מכך, המידע המופק מהבינה המלאכותית יכול להיות שגוי לחלוטין, מפני שברחבי האינטרנט קיים מידע כוזב בהיקפים עצומים. בשל כך, לא ניתן באמת להסתמך על מידע שכתבה בינה מלאכותית.
  • אתיקה ורגישות: לבינה המלאכותית אין שכל, והיא לא יכולה להחליט מתי המידע מתאים ומתי הוא פוגעני, מתי הוא גס מדי ומתי פשוט לא אתי להפיץ אותו. ייתכן שנוכל להיעזר בבינה המלאכותית, אבל אי אפשר לסמוך עליה שהיא תדע מה אֶתי ונכון.

4. עקביות

בעוד שאלגוריתמים של AI יכולים ליצור במהירות כמויות גדולות של תוכן, הם לא תמיד יהיו עקביים מבחינת הטון והסגנון, דבר שעלול להיות בעייתי במיוחד עבור מותגים שמנסים לבסס סגנון ספציפי ועקבי בכל תכני השיווק שלהם.

כותב תוכן אנושי, לעומת זאת, יכול לבנות סגנון אישי וספציפי ולהתמיד איתו בעקביות ולאורך זמן. הוא יבטיח שהתוכן יהיה מותאם למסר ולסגנון של המותג, ובכך יסייע לבנות עבור המותג זהות חזקה וספציפית ולכבוש את קהל היעד.

5. מיקוד והתאמה

אין מה לעשות, מכונה זו מכונה. קשה לבקש ממנה להתאים את התוכן שלה לקהל ספציפי (חרדי, למשל), והיא לא תדע להשתמש בשפה הראויה והמתאימה עבורם. במקביל, יהיה קשה לבינה מלאכותית לייצר תוכן איכותי שיתאים גם לצעירים וגם למבוגרים, וכן הלאה.

עם זאת, הסעיף הכי רלוונטי עבור מקדמי האתרים הוא האחרון: SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) הוא היבט מכריע ביצירת תוכן לקידום אתרים. כותבי תוכן אנושיים מבינים מה זה SEO וכיצד זה עובד; הם יכולים להשתמש במילות מפתח בפיזור מתאים ובטכניקות נוספות כדי להתאים את התוכן לכללי הקידום, ובכך לשפר את הנראות והדירוג של האתר. AI, לעומת זאת, עשויה להתקשות בכתיבת תוכן מותאם למנועי חיפוש, מה שעלול לגרום לנראות ודירוגים נמוכים יותר.

אז לסיכום: למה להשתמש בכותב תוכן כשיש AI?

לכותבי תוכן אנושיים עדיין יש יתרון משמעותי על הבינה המלאכותית בכך שהם יכולים לייצר תוכן איכותי, יצירתי, מניע לפעולה וממוקד מטרה הרבה יותר מכל תוכן שייכתב בידי AI. אז פנו לכוונת, ותקבלו קידום אתרים שרותם את ה-AI לטובתו, אבל לא מתעלם מהגורם האנושי.

אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:
דוח קידום אתרים

מה צריך להכיל דו"ח קידום אתרים

דו"ח קידום אתרים הוא הכלי שלנו למדוד את עבודתו של מקדם האתרים, לראות שהוא עושה עבודה טובה ולהבין על מה אנחנו משלמים לו. אחרי שבעל אתר קורא דו"ח כזה הוא צריך להיות מסוגל להבין לאן הכסף שלו הולך ומה הרווח מההשקעה.

חשוב מאוד להבין מה מכיל הדו"ח ומה אנחנו לומדים ממנו. אם הדו"ח לא ברור מספיק, אולי המקדם לא ממש יודע מה להציג בו… במאמר הזה נסביר מה חשוב שיהיה בדו"ח ומה אנחנו לומדים מהנתונים המופיעים בו.

קרא עוד >>
איך עושים קידום אתרים לעורכי דין

איך עושים קידום אתרים לעורכי דין?

אחת השאלות שאני פוגש הכי הרבה היא: "רגע, אתה מבין בטיטולים? אם אתה לא יודע מה ההבדל בין האגיס לפמפרס, איך תקדם את חנות מוצרי התינוקות שלי?". השאלה היא טובה, אבל התשובה היא – לא, אני לא מבין בטיטולים, ולא, זה לא יפריע לי לקדם את האתר שלך בצורה הטובה, האיכותית והמקצועית ביותר.
התחום שאני חייב להבין בו הוא קידום אתרים. את התחום שלך אני צריך להבין בצורה בסיסית תוך כדי תנועה, ולכן חברת קידום אתרים אחת יכולה גם לעשות קידום אתרים לעורכי דין, גם לחנות למוצרי תינוקות, גם לצימרים בצפון וגם לחברה לניסור בטון.

קרא עוד >>

רוצה שנבדוק מה ניתן לשפר באתר שלך?