מני וינפלד
מני וינפלד
חי ונושם קידום אורגני, מומחה לאסטרטגיית קידום ולשיווק דיגיטלי. עושה הכול כדי להוציא כל לקוח מרוצה עד הגג

תוכן עניינים

אהבתם?
שתפו

מה צריך להכיל דו"ח קידום אתרים

דוח קידום אתרים
דו"ח קידום אתרים הוא הכלי שלנו למדוד את עבודתו של מקדם האתרים, לראות שהוא עושה עבודה טובה ולהבין על מה אנחנו משלמים לו. אחרי שבעל אתר קורא דו"ח כזה הוא צריך להיות מסוגל להבין לאן הכסף שלו הולך ומה הרווח מההשקעה. חשוב מאוד להבין מה מכיל הדו"ח ומה אנחנו לומדים ממנו. אם הדו"ח לא ברור מספיק, אולי המקדם לא ממש יודע מה להציג בו… במאמר הזה נסביר מה חשוב שיהיה בדו"ח ומה אנחנו לומדים מהנתונים המופיעים בו.

תוכן עניינים

7 פרמטרים בדו"ח קידום אתרים ומה אנחנו לומדים מהם

רשימת פעולות אופטימיזציה

המחיר של קידום אתרים נקבע בעיקר לאחר חישוב כמות השעות שהמקדם הולך להשקיע בשלל פעולות קידום עבור האתר.

הדבר שהכי משפיע על קידום האתר בגוגל הוא האתר עצמו. יש שלל כללים של גוגל הקובעים איך תוכן של אתר אמור להיראות, החל מכותרות, תיאורים, משקלי תמונות ועוד, ומקדם אתרים צריך להתאים את האתר שלכם לכללי גוגל בצורה הטובה ביותר. ברשימת פעולות האופטימיזציה שמגיש לכם המקדם צריכות להופיע הפעולות שהמקדם עשה לשיפור האתר, אלו עמודים טופלו, מה בדיוק טופל בכל עמוד וכן הלאה.

רשימת הפעולות עשויה להיות טכנית וארוכה במיוחד, בעיקר בחודשים הראשונים לקידום. חלק מהמושגים לא תבינו, כמו הגשת מפת XML, בדיקת פירורי לחם, בדיקת סריקת תוויות ועוד, אבל אל תתביישו לבקש ממקדם האתרים הסבר קצר על כל דבר, בדיוק בשביל זה אתם משלמים לו. עם זאת, קחו בחשבון שכל שורה ברשימה מעידה על פעולה שלעיתים עשויה לקחת כמה שעות עבודה.

ברשימה צריכים גם להופיע העמודים שעברו אופטימיזציית תוכן, העמודים שקיבלו כותרות חדשות, העמודים שהתמונות שבהם עברו אופטימיזציה וכדומה.

רשימת מאמרים חדשים באתר

בכל חודש כדאי להוסיף מאמרים ותוכן לאתר שלכם, זה מסייע מאוד לקידום האתר. בדו"ח צריכים להופיע קישורים למאמרים שעלו החודש לאתר. מומלץ להיכנס לקישור ולראות שהתוכן באמת עלה לאתר בצורה מסודרת ונאה, ושאין בו בעיות, שגיאות כתיב וכדומה. כמו כן, כדאי לבדוק את איכות התוכן שעלה.

רשימת תכנים שהתווספו לעמודים פנימיים באתר

חלק חשוב בעבודת הקידום הוא הוספת תכנים חדשים לעמודים שאותם אנחנו מקדמים. למשל, אם אנחנו מקדמים באתר עמוד ספציפי שעוסק בריהוט גן, כדאי מאוד שהעמוד הזה יכיל יותר תוכן מעמודים מקבילים אצל המתחרים, ולכן חשוב לעבות את התוכן באתר באופן עקבי. המקדם צריך לפרט בדו"ח את העמודים שעברו עיבוי תוכן, העמודים שנוסף להם תוכן חדש וכן הלאה.

רשימת קישורים חיצוניים

קישורים לאתר שלנו באתרים חיצוניים מחזקים אותו ונותנים לגוגל סיבות נוספות לדרג אותו גבוה יותר. בדו"ח שמגיש המקדם צריכה להיות רשימה של הקישורים החיצוניים שהושגו באותו חודש לאתר שלנו, מיהם האתרים המקשרים ומה הן מילות המפתח שנמצאות ב'אַנְקוֹר טקסט' (המינוח המקצועי לטקסט שמקשר לכתובת פנימית או חיצונית, ונראה ככה) של הקישור. ככל שהאתר המקשר חזק יותר, כך הקישור ייתן לאתר שלנו יותר כוח בעיני גוגל.

מיקומי מילות מפתח

ברשימת מילות המפתח שאותן אנו רוצים לקדם צריך להופיע מה היה מיקום המילים בחיפוש גוגל בתחילת הקידום, מהו המיקום הנוכחי ומה היה המיקום בדו"ח הקודם. הפרמטר הזה יעזור לכם מאוד להבין כמה האתר שלכם התקדם והאם הקידום יעיל. תוכלו למדוד את המיקום של מילת המפתח ביחס לחודשים קודמים וביחס לתחילת הקידום. אם יש שיפור במיקום המילים, הדבר מעיד על עבודת קידום איכותית, אך נסיגה במיקום צריכה לעורר שאלות.

נתוני גלישה וכניסות אורגניות לאתר

בדו"ח צריכה להיות רשימה מפורטת כמה כניסות היו לאתר בחודש האחרון, כמה כניסות היו בחודש קודם, כמה זמן בממוצע אנשים שוהים באתר, מהם העמודים עם כמות הגולשים הגבוהה ביותר ובאילו עמודים היו אחוזי נטישה גבוהים.

כל הנתונים האלו יעזרו לנו לנתח ולהבין מה עובד באתר ומה לא. לא כל הנתונים חייבים להופיע בדו"ח, אבל הם כן נתונים שמקדם אתרים מקצועי ייקח לתשומת ליבו ויפעל לשפר את האתר ולקדם אותו בצורה שיהיה נוח ואפקטיבי לגולש.

צפי ופעולות עתידיות

בכפוף לחוזה ולשלב הקידום שבו אנו נמצאים, הדו"ח צריך לפרט לאן פנינו מועדות הלאה. השורה הזאת יכולה הרבה פעמים לתת אינדיקציה על עבודת הקידום, ואם מיקומו של האתר התדרדר – לפעמים השורה הזאת יכולה להסביר את הסיבה.

איך נבין מהדו"ח אם העבודה באמת נעשית כראוי?

כמו שראינו, בדו"ח יש שני סוגי דיווחים: רשימת פעולות ונתוני גולשים באתר.

רשימת פעולות

רשימת הפעולות בדו"ח היא דבר שקל לנו לאמת. אנחנו בודקים האם התוכן החדש אכן עלה לאתר, האם הקישורים החיצוניים עובדים ולא שבורים, וכך לזהות האם כל פעולה שנכתבה בדו"ח אכן בוצעה.

אמנם יש פעולות טכניות שיותר קשה לנו לראות האם הן נעשו או לא, אבל גם אותן אפשר לוודא באמצעות עזרים שונים. לדוגמה, אם מקדם האתרים מספר לנו שהוא האיץ את מהירות הטעינה של עמוד מסוים, ניתן לוודא זאת באמצעות האתר הזה, וכן הלאה.

נתוני גולשים באתר

גולשים = כסף. לכן, נתוני הגולשים באתר יכולים להסביר לכם איך להרוויח יותר כסף. החלק הזה בדו"ח קידום האתרים מתייחס לכמות הגולשים באתר בחודש הנוכחי לעומת החודש הקודם, לזמן הממוצע של גולש בכל עמוד, ועוד. נתונים אלו יהיו מגובים בדרך כלל בצילומי מסך או מצגות מהאתרים שבהם ניתן לראות את הנתונים שמציג המקדם.

כמובן שגם כאן אל תתביישו לשאול את מקדם האתרים שאלות ולנסות לנתח יחד אתו את הדו"ח. אם כמות הגולשים באתר גדלה אבל לא קיבלתם יותר פניות או לידים, כנראה שמשהו לא תקין. בסופו של דבר גולשים אמורים להיות מתורגמים ללקוחות, ואם זה לא קורה – אסור להתעלם מזה, וצריך לבדוק אתו כיצד ניתן לשפר את יחס ההמרה; אולי כדאי להוסיף מודעת פופ-אפ? אולי צריך להעלות תוכן מעניין יותר? וכדומה.

מבט על שני סוגי הדיווחים האלו אמור להעניק לכם תמונה רחבה מספיק להבנת מצבו של האתר שלכם וכן לראות את התקדמותו עקב עבודתו של מקדם האתרים.

רוצים להבין את הדו"ח טוב יותר? ניתן לקבוע איתנו זמן שבו נלמד יחד את הדו"ח של מקדם האתרים שלכם ונבין יחד האם הוא אכן עושה עבודה טובה.

אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:
איך עושים קידום אתרים לעורכי דין

איך עושים קידום אתרים לעורכי דין?

אחת השאלות שאני פוגש הכי הרבה היא: "רגע, אתה מבין בטיטולים? אם אתה לא יודע מה ההבדל בין האגיס לפמפרס, איך תקדם את חנות מוצרי התינוקות שלי?". השאלה היא טובה, אבל התשובה היא – לא, אני לא מבין בטיטולים, ולא, זה לא יפריע לי לקדם את האתר שלך בצורה הטובה, האיכותית והמקצועית ביותר.
התחום שאני חייב להבין בו הוא קידום אתרים. את התחום שלך אני צריך להבין בצורה בסיסית תוך כדי תנועה, ולכן חברת קידום אתרים אחת יכולה גם לעשות קידום אתרים לעורכי דין, גם לחנות למוצרי תינוקות, גם לצימרים בצפון וגם לחברה לניסור בטון.

קרא עוד >>

רוצה שנבדוק מה ניתן לשפר באתר שלך?