מני וינפלד
מני וינפלד
חי ונושם קידום אורגני, מומחה לאסטרטגיית קידום ולשיווק דיגיטלי. עושה הכול כדי להוציא כל לקוח מרוצה עד הגג

תוכן עניינים

אהבתם?
שתפו

קידום אתרים על בסיס הצלחה

קידום אתרים על בסיס הצלחה

תוכן עניינים

אחת השאלות שאני נשאל כל הזמן היא "האם אתה עובד לפי אחוזים?", או "למה שאשלם לך על קידום אתרים מראש? תתחיל את הקידום, ותקבל עמלה על כל עסקה שנסגרת דרך האתר!". לא פעם כשאני שולח את הצעה עם מחיר קידום אתרים, אני מקבל את השאלה הזאת, והחלטתי לענות עליו אחת ולתמיד.

ההצעה לעבוד תמורת אחוזים, או לקבל שכר על בסיס הצלחה, נפוצה מאוד בתעשיית קידום האתרים, אך חשוב להבין שמודל תשלום מסוג זה הוא מסובך יותר ממה שנראה במבט ראשון.

אני אנסה להסביר לכם למה אני מתכוון, ואחלק את ההסבר לכמה נושאים:

השוואה למקצועות אחרים

כחשמלאי, האם היית מוכן לעבוד ולקבל שכר רק אם הלקוח היה מרוצה מהעבודה? ברוב המקצועות התשלום מבוסס על העבודה שנעשתה, לא על הצלחת העבודה. גם לרופא אתה משלם עבור הניתוח, ללא קשר להצלחתו של הניתוח.

רמת המחויבות לקידום האתר וסגירת עסקאות

נניח שחתמנו על חוזה מסודר, ועשיתי את כל תהליך קידום האתרים בתשלום מלא. עבדנו, בנינו אתר וקידמתי אותו בכל הכלים העומדים לרשותי. בסופו של דבר, אחרי שהשקעת בפרויקט 10—15 אלף שקל, מתחילות לזרום פניות בקצב גבוה. המצב הנוכחי הוא שאתה ב'השקעה' שאתה צריך לכסות. כל פנייה עלתה לך כסף, וכל פנייה שלא הופכת ללקוח משלם מכאיבה לך בכיס, ולכן תעשה כל מה שאתה יכול כדי להמיר כל פנייה לעסקה.

עכשיו בוא נחשוב רגע: אם כל הפרויקט של קידום האתר לא עלה לך שקל, כמה תתאמץ ותשקיע בסגירת כל עסקה? נכון שגם אתה רוצה להפוך כל פנייה לעסקה, כי זה שווה לך כסף, אבל אם הלקוח נפל עליך ביום רע – הסיכוי שתתאמץ לסגור את העסקה בכל מחיר שואף לאפס.

מי מפסיד במקרה כזה? אני! אני שהייתי אמור לקבל עמלה על העסקה הזו, אני שמחוייב לפרויקט, אני שהשקעתי עליו כסף, אני שהשקעתי עליו המון זמן, אני שסוף סוף מתחיל לראות את התוצאות של המאמצים שלי. אבל אתה? מה מחייב אותך? הלחץ שלך לסגור עסקאות יורד בעשרות אחוזים, ובעוד אתה לא מרגיש את זה בכיס – אני כן.

למה אני צריך אותך?

החלק השלישי של ההסבר הוא גם החלק החשוב ביותר: למה אני צריך אותך? כשקבלן ממליץ על בעל מקצוע מסוים, וכמובן גם לוקח עמלות על ההמלצה מבעל המקצוע, הוא לא נועל את עצמו על איש מקצוע אחד – הוא עובד עם מי שהכי משתלם לו, מי שנותן לו את העמלות הכי גבוהות ואת השירות הכי טוב. אם מישהו לא מוצא חן בעיניו, הוא פשוט מחפש איש מקצוע אחר. הכוח נמצא אצל הקבלן: הוא מביא את העסקאות ואת הפניות כשהן כבר בשלב מתקדם מאוד, ואנשי המקצוע רק עומדים בתור ומבקשים מהקבלן שיבחר בהם.

כאן, אני הקבלן. אני זה שעושה את מחקר השוק; אני יודע כבר מהן מילות המפתח החשובות, אני כבר יודע מי המתחרים הכי חזקים שלך בשוק ומה צריך לעשות כדי לנצח אותם, ואני יודע ממך שהשוק הזה הוא שוק עם עמלות כבדות, שכדאי להשקיע בו. אז למה שאני אבחר בך? אני פשוט אבנה אתר כל שהוא ואקדם אותו בעצמי, ובסוף אמכור את הפניות שמגיעות ממנו לאיש המקצוע שיציע לי את העמלה הגבוהה ביותר.

אגב, אני כבר עושה את זה: אני בודק תחום, מבין שאני יכול בקלות להביא בו עסקאות, בונה אתר, ומקדם אותו עד שאני מתחיל לקבל פניות. בדרך כלל בשלב הקידום הראשוני אני נותן לאיש מקצוע את הלידים בחינם, וכשכמות הפניות מתחילה להיות רצינית יותר, אני מסכם עם איש המקצוע על גובה העמלה. אם זה לא מתאים לו – אני מחפש בעל מקצוע אחר שיקנה את הפניות.

עד עכשיו הסברתי למה זה לא יכול לעבוד. האם יש סיכוי שזה כן יעבוד? יש מצב שכן, וכאן אפרט:

1. תשלום עלויות

הלקוח חייב להקדיש תקציב חודשי מסוים לעלויות שוטפות. אמנם לא תשלם לי על שעות העבודה שלי, אבל כן תשלם על הוצאות כמו קניית קישורים חיצוניים לאתר, תשלום לכותב תוכן, תשלום למעצב לאתר וכדומה. כשתתחיל להוציא כסף מהכיס, גם אם אלו סכומים לא גבוהים יחסית לפרויקט קידום אתרים שלם, המחויבות שלך לפרויקט תעלה פלאים.

2. תשלום עתידי

הלקוח אמנם לא מוציא מכיסו כרגע כלום, אבל אנחנו מסכמים שבעבודות הראשונות שמגיעות מהאתר – כל הרווח הולך לכיסוי ההוצאות שלי, והתשלום הוא לא עמלה כמקובל. בדיוק כמו שאני התחלתי לעבוד והשקעתי בחינם, אתה תעבוד בחינם עד שהכסף יכסה את העלויות הקודמות שלי, ואז נעבור לתשלום עמלה לכל עסקה, כפי שסוכם.

3. מתן ערך מוסף

אם אתה יכול להעניק לי ערך מוסף שיחסוך לי כסף, כמו להשיג בעצמך מאמרי תוכן לאתר או קישורים חיצוניים איכותיים – ייתכן שזה יהיה משתלם לי מספיק כדי להסכים לקבל עמלה עבור כל עסקה שתסגר.

רגע, אם הסברת כל כך יפה למה זה לא עובד, למה יש מקדמי אתרים שכן עובדים על בסיס הצלחה?

כאן אני רוצה להיזהר ולהזהיר, וכדאי לשים לב היטב!
כל אתר באשר הוא, מהווה נכס חשוב, בוודאי למקדמי אתרים. כדי לקדם אתרים, חייבים תשתית חזקה של אתרים כדי להוציא מהם קישורים, או לחילופין – לקנות קישורים בהרבה כסף ממקדמים אחרים.

הסכנה בקבלת הצעה בדמות "קידום על בסיס הצלחה, תשלמו כשתגיעו לעמוד הראשון":

יכול להיות מצב שבו חברה שזקוקה לתשתית קישורים תפרסם הצעה כזאת של תשלום על בסיס הצלחה, וכך הם יקבלו פניות מהרבה בעלי אתרים, והנה – יש להם תשתית אתרים בחינם להוציא מהם קישורים. בפועל, מה שיקרה זה שהאתר שלך ישמש להוצאת קישורים חיצוניים לכל הלקוחות המשלמים, והאתר שלך רק ירד בדירוגים וייחשב כאתר ספאם. אז, כשתבוא להתלונן, הם יגידו לך: "לא שילמת, על מה אתה מתלונן???".

לכן, גם אם קיבלתם הצעה של קידום לפי הצלחה, תדאגו לחוזה ברור!

תזכרו שהאתר שלכם הוא נכס יקר, שהוצאתם עליו לא מעט כסף, ויש הרבה חברות שישמחו לקבל אותו בחינם. לכן, גם הצעה כזאת, חייבת לבוא בזהירות. וכן! תזכרו שבסופו של דבר האתר בבעלותכם, ולכן אתם רוצים לראות דו"ח קידום אתרים מפורט על מה שקרה באתר שלכם. לא חייבים כל חודש, אבל בהחלט מידי פעם.

אז לסיכום: האם אני עובד לפי אחוזים?

בהחלט יכול להיות שכן. אם יש לכם כבר אתר חזק בתחום כל שהוא, אבל משום מה אתם לא מצליחים להפוך אותו לכסף – פנו אליי. אני אבדוק את האתר שלכם, ואם אני אראה סיכוי שבקלות יחסית אפשר להמיר אותו לכסף, אני אקח את הפרויקט בשמחה.

יש לכם עוד שאלות? רוצים לקדם את האתר שלכם בצורה מקצועית?

תשאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם, כדי לקדם את האתר שלכם לרמה הכי גבוהה שאפשר.

אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:
דוח קידום אתרים

מה צריך להכיל דו"ח קידום אתרים

דו"ח קידום אתרים הוא הכלי שלנו למדוד את עבודתו של מקדם האתרים, לראות שהוא עושה עבודה טובה ולהבין על מה אנחנו משלמים לו. אחרי שבעל אתר קורא דו"ח כזה הוא צריך להיות מסוגל להבין לאן הכסף שלו הולך ומה הרווח מההשקעה.

חשוב מאוד להבין מה מכיל הדו"ח ומה אנחנו לומדים ממנו. אם הדו"ח לא ברור מספיק, אולי המקדם לא ממש יודע מה להציג בו… במאמר הזה נסביר מה חשוב שיהיה בדו"ח ומה אנחנו לומדים מהנתונים המופיעים בו.

קרא עוד >>
איך עושים קידום אתרים לעורכי דין

איך עושים קידום אתרים לעורכי דין?

אחת השאלות שאני פוגש הכי הרבה היא: "רגע, אתה מבין בטיטולים? אם אתה לא יודע מה ההבדל בין האגיס לפמפרס, איך תקדם את חנות מוצרי התינוקות שלי?". השאלה היא טובה, אבל התשובה היא – לא, אני לא מבין בטיטולים, ולא, זה לא יפריע לי לקדם את האתר שלך בצורה הטובה, האיכותית והמקצועית ביותר.
התחום שאני חייב להבין בו הוא קידום אתרים. את התחום שלך אני צריך להבין בצורה בסיסית תוך כדי תנועה, ולכן חברת קידום אתרים אחת יכולה גם לעשות קידום אתרים לעורכי דין, גם לחנות למוצרי תינוקות, גם לצימרים בצפון וגם לחברה לניסור בטון.

קרא עוד >>

רוצה שנבדוק מה ניתן לשפר באתר שלך?