מני וינפלד
מני וינפלד
חי ונושם קידום אורגני, מומחה לאסטרטגיית קידום ולשיווק דיגיטלי. עושה הכול כדי להוציא כל לקוח מרוצה עד הגג

תוכן עניינים

אהבתם?
שתפו

מה זה קניית קישורים ולמה זה טוב בקידום אתרים?

קניית קישורים

תוכן עניינים

מה זה קישורים חיצוניים? למה זה חשוב? איך משיגים קישורים? כמה עולה? לא פעם שמעתם על קניית קישורים, יש הרבה מידע על הנושא ובמאמר הזה ניתן קצת תשובות על קישורים, איך קונים אותם ואיך לבחור את הקישורים לאתר שלנו.

קצת רקע קליל על איך עובד האלגוריתם של  גוגל

גוגל הוא מנוע חיפוש, כלומר בכל יום מיליארדי שאילתות נשאלות בגוגל, והוא מנסה לספק לגולש את התשובה הרלוונטית ביותר. הדרך שלו למצוא את התוכן האיכותי הוא באמצעות סריקת האינטרנט ודירוג התוכן שהוא מוצא.
תדמיינו את גוגל כמו גולש מהיר במיוחד שמשוטט באינטרנט, קורא אתרים, מסיים לקרוא עמוד וממשיך לעמוד הבא וכך הוא סורק בכל יום מיליארדי דפים.
גם דפים שהוא כבר סרק הוא יחזור לסרוק אותם שוב ושוב למקרה שהם ישתנו, נמחקו או לא רלוונטים. לכן חשוב מאוד לעדכן תכנים באתר כמה שיותר.
באמצעות אותה סריקה גוגל לוחץ על כל עמוד באתר שלכם. כלומר, הוא יעבור גם לעמודים פנימיים בתוך האתר שלכם, וגם יעבור לאתרים חיצוניים שקישרתם אליהם. כך עובדת הסריקה של גוגל.

קישורים חיצוניים
קישורים חיצוניים

אז מה זה קישור חיצוני

קישור חיצוני הוא קישור שאתר מסויים קישר לאתר אחר, למשל הקישור הזה מוביל ליצירת קשר איתי בוואצאפ, כלומר הוא מקשר לאתר של וואצאפ. לאומת הקישור הזה שהוא קישור פנימי שמוביל לעמוד צור קשר אצלי באתר. 

כל קישור בכל אתר שמוביל לאתר אחר הוא קישור חיצוני. קרדיט שיש לבוני אתרים בתחתית האתר הוא קישור חיצוני, כפתור לאינסטגרם ולפייסבוק הם קישורים חיצוניים, כפתור לניווט בוייז הוא קישור חיצוני. הבנתם את הרעיון.

למה זה מעניין אותנו מה זה קישורים חיצוניים?

גוגל כמו שאמרנו מעוניינים לספק לגולש את התוצאה הרלוונטית ביותר, אז כן הם סורקים את האינטרנט ומחפשים תוכן. נניח וגוגל מצא אתר עם תוכן איכותי, איך הוא יכול לדעת אם אפשר לסמוך על בעלי האתר? איך הוא יודע אם באמת מדובר באתר איכותי? 

כאן נכנסים לתמונה הקישורים

אתרי חדשות, בדרך כלל מספקים ים של תוכן איכותי ולכן גוגל סורק אותם בתכיפות ויודע לסמוך על המידע שלהם, אבל מה הוא יעשה עם אתרים קטנים יותר שלא מעלים 100 מאמרים ביום?
בעולם האמיתי כשאתם רוצים לברר על בן אדם, מה שתעשו זה תפנו לחברים, אם יש חבר שאתם סומכים עליו שנותן עליו המלצה חמה, זה יגרום לכם לסמוך עליו. אם יש כמה חברים שממליצים עליו, אם יש ביקורות חיוביות ברשתות חברתיו, הדירוג עולה.

גם גוגל מדרג אתרים על סמך המלצות

כשאתר מקבל קישור מאתר אחר, גוגל רואה את הקישור וחושב: "אם אתר פלוני שאותו אני מכיר וסומך עליו, ממליץ על אתר אלמוני, כנראה שגם אני יכול לסמוך על אלמוני" ואם יש חמישה אתרים שממליצים עליו? ואם יש עשרה? או אלף אתרים? ככל שיש יותר אתרים שממליצים על האתר שלכם, גוגל יסמוך עליו יותר.
במשך שנים גוגל מנסה להתנער מדירוג על פי קישורים, אבל נכון לתאריך כתיבת המאמר, עדיין קישורים הם הדרך האיכותית והמהירה ביותר לקידום אתרים. (כל עוד גם התוכן הוא איכותי, אם התוכן הוא פח חבל על המאמץ)

אז כמה שיותר קישורים מכל אתר שנצליח להשיג?

שוב גם פה תקבילו את זה לעולם האמיתי. אם קיבלתם המלצה עסקית מבן אדם מפוקפק אתם תסמכו על ההמלצה? אם נהג המונית שלכם נותן לכם עצות ברפואה, כמה משקל תתנו לעצה? אותו דבר באיטרנט. ההמלצה צריכה להיות רלוונטית ואיכותית.

קידום אתרים
קידום אתרים

על סמך מה נקבע איכות הקישור?

יש כמה גורמים שגורמים לקישור להיות חזק או חלש.

  • איכות האתר – הדבר הראשון הוא כמה האתר שמקשר הוא חזק ואיכותי. לא דומה קישור מ – Ynet שהוא האתר החזק בישראל, לקישור מאתר קיקיוני שנפתח לפני כמה ימים. אם ווינט בחרו לקשר לאתר כל שהוא, גוגל מבין שכנראה מדובר באתר איכותי.
  • רלוונטיות האתר – המעלה של ווינט היא גם החסרון שלו. אם אתם מקדמים אתר בתחום הרפואה ותקבלו קישור מהאתר של אסותא, חשיבותו עולה עשרת מונים על קישור מווינט, כי כאן זה כבר שאלה של רלוונטיות. גוגל יודע שווינט הוא אתר חדשות נחשב, אבל אסותא כנראה מבינים ברפואה קצת יותר ולכן, קישור לאתר רפואי מאסותא, יהיה המלצה חזקה בהרבה מאתר חדשות שמתעסק בכל נושא.
  • אנקור הקישור – הביטוי שממנו יוצא הקישור. למשל יש אנקור נקי כמו למשל הקישור הזה https://kavenet.co.il/ ויש אנקור עם ביטוי כמו למשל הקישור הזה קידום אתרים במקרה הזה האנקור הוא כמובן קידום אתרים.
  • חוזק האתר – חוזק האתר קצת נושק לאיכות האתר כי אלו פרמטרים שבדרך כלל יעבדו יחד ועדיין. אתר איכותי שמקשר בכמויות לכל דורש, מאבד קצת מחוזקו, לאומת אתר שכמעט לא מקשר לשום מקום, ואם הוא כבר קישר גוגל סומך עליו. חוזק האתר יקבע גם על סמך האתרים שקישרו אליו, וגם על סמך האתרים שהוא מקשר אליהם. אם גוגל מזהה שהאתר מקשר לכמה אתרים מפוקפקים, ההמלצה שלו כבר לא תיהיה כל כך איכותית. ולכן אנו ממליצים תמיד ללקוחותינו, לא לפחד לקשר לאתרים איכותיים רלוונטים.
  • מיקום הקישור באתר – בתוך האתר עצמו יש היררכיה די ברורה של הקישורים הנחשבים והפחות נחשבים. הדבר רלוונטי מאוד לבניית היררכיה פנימית נכונה לאתר שעליה נכתוב בהמשך מאמר נפרד. כל עמוד נחשב לקישור בפני עצמו כלומר, קישור שנמצא בתפריט של האתר, ולאתר יש 300 עמודים, כלומר יש 300 קישורים כאלו. ולכן אם יש לכם קישור מההדר של האתר (אם אתם לא יודעים מה זה "הדר" פשוט קפצו למילון קידום אתרים שלי) זה יהיה קישור כפול עמודי האתר. בנוסף לקישור בהדר יש סמכות גדולה מסתם קישור. קישורי "פוטר" גם הם חוזרים בכל דפי האתר, למרות שהם נחשבים פחות. משם זה עובר לכמה עמוק באתר נמצא הקישור, כלומר כמה לחיצות מדף הבית נדרשות עד שנגיע לקישור. ככל שיש פחות לחיצות, הקישור נחשב יותר. (הרחבה על הנושא במאמר היררכיה נכונה לSEO)
  • "טבעיות הקישור" – כמו שאמרנו גוגל מעוניינים להפחית שימוש בקישורים כי זאת טכניקה שניתן לרמות בה. פשוט קונים קישורים ולא צריך להתאמץ. ולכן גוגל עושים מאמצים לזהות האם מדובר בקישור "טבעי" שאותו בעל האתר קישר כי באמת מדובר בתוכן רלוונטי או שמדובר בקישור קנוי, שרשמית עלול אפילו לגרום לענישה. לא צריך להיבהל כי למעט מקרים קיצוניים, רכישת קישור לא גורמת לענישה. אבל כן ככל שהקישור יהיה טבעי יותר, ההפקט יגדל.
  • קישורי follow / Nofollow – כשאתר מוסיף לקישור Nofollow הוא בעצם אומר לגוגל: "הנה אתר רלוונטי למה שדיברתי עליו, אבל אני לא ממליץ עליו. אל תסמוך על המילה שלי, תבדוק לבד" לקישור כזה עדיין יש משמעות, אבל הרבה פחות מקישור רגיל. אתרים יוסיפו Nofollow במקרה של קישור לאתר מפוקפק או אתרים כמו רשתות חברתיות שלא יכולות לבדוק כל קישור שיוצא מהם.
קישורים לאתר
קישורים לאתר

איך משיגים קישורים חיצוניים?

כל מקדם אתרים יספר לכם על אינספור דרכים להשיג קישור חיצוני. חיפוש של הביטוי "מאה דרכים להשיג קישור חיצוני" יספקו לכם מדריכים שכוללים אין ספור דרכים אבל אני יסכם לכם את כל הדרכים מהקל לכבד. 

בדרך כלל ככל שהדרך היא קשה יותר, התוצאה שהקישור ישיג תהיה איכותית יותר.

  1. מאה קישורים בדולר מהודים – קניית קישורים בכמויות מחוות אתרים היא דרך מהירה מאוד להגיע לענישה של גוגל ולהימחק לחלוטין מהתוצאות. מאוד לא מומלץ
  2. הרשמה לאתרים חינמיים ואינדקסים – פעם זאת הייתה אחת הדרכים הנפוצות להשגת קישורים, לאט לאט גוגל נעשו חכמים יותר והאלגוריתם למד לזהות קישור פח. אז עדיין בישראל יש קצת אינדקסים נחשבים שעדיין עשויים להועיל בעיקר אינדקסים נישתיים כמו צימרים, או אתרי רפואה. אבל ברוב התחומים אינדקסים כבר לא יועילו במיוחד.

    מפה אנחנו כבר מדברים על שיטות לגיטימיות שכל מקדם אתרים משתמש בהם לקידום אתרי לקוחותיו.
  3. הקמת חוות קישורים פרטיות – מקדמי אתרים רבים מקימים לעצמם בלוגים רבים שמהם מקשרים לאתרי לקוחות. אם מושקע בבלוג תוכן איכותי ואפילו מקדמים אותו תקופה לפני שמתחילים להוציא ממנו קישורים, זה אפילו עשוי לעבוד. אם מהכתבה הראשונה כולו קישורים… עדיף כבר לחזור לסעיף 2.
  4. פרופילים שונים ברשתות חברתיות – כן, גם קישור מהפרופיל של החברה בפייסבוק יחשב לקישור. אמנם כנראה מדובר בקישור Nofollow ועדיין כל קישור כזה מוסיף ולכן פייסבוק, אינסטגרם, וויז, גוגל מפס, יוטיוב, ספוטיפיי ועוד. כל קישור כזה יש לו משמעות.
  5. קניית קישורים – כן כן, בסוד בסוד, למרות שגוגל לא מרשים, קיימת תעשיית ענק של קניית קישורים עם מחירונים מסודרים וחבילות ומבצעים. רשמית אסור לעשות את זה, אבל כל עוד זה פרמטר מרכזי בקידום אתרים, זאת הדרך הכי משתלמת להשיג קישורים. המחיר כמובן משתנה לפי איכות הקישור וכל ספק יתמחר אחרת אבל בגדול אלו טווחי המחירים.

    0 – 100 ₪ – קישורים מבלוגים וחוות קישורים ברמה ירודה שבהם כל אתר מוציא כמויות של קישורים שאפילו לא הושקע בעיצוב נורמלי לאתר
    100 – 200 ₪ – במחיר הזה תוכלו למצוא החל מבלוגים פשוטים בשלל נושאים ועד לבלוגים נישתיים שכבר רלוונטים ויכולים להביא תועלת רבה למותג. עדיין מדובר בחוות קישורים וכל אתר כזה מוציא עשרות קישורים לכל דורש.
    200 – 400 ₪ – במחיר הזה כבר תוכלו למצוא בלוגים נישתיים ומקומונים עם אלפי גולשים בחודש וקישור מהם כבר בהחלט נחשב לקישור איכותי.
    400 – 700 ₪ – כאן כבר מדובר באתרי חדשות קטנים, אתרי נישה איכותיים ועוד אתרים איכותיים. כל קישור כזה מועיל ותורם משמעותית לקידום האתר.
    700 – 1500 ₪ – אתרי חדשות בינוניים, אתרי נישה מכובדים עם עשרות אלפי גולשים לחודש. השקעה באתרי נישה אלו יכולים לתת בוסט מכובד לאתר.
    1500 – 7000 ₪ – טווח המחיר הזה רחב כי הוא כולל החל מאתרי חדשות גדולים עד אתרי ענק עם עשרות ומאות אלפי גולשים בחודש. אתרי נישה מפלצתיים כמו למטייל, בניין ודיור ועוד.
    7000 ₪ וצפונה – מעבר לטווח המחיר הזה כבר מדובר על 2-3 אתרים בישראל עם עשרות מיליוני גולשים בחודש. ברשימה המצומצמת הזאת נמצאים ווינט, פורבס ואולי עוד איזה אתר או שניים. ספק אם המחיר מצדיק את התוצאה, אולי רק לאתרים באמת גדולים וחזקים.

    חוזרים לדרכים נוספות להשגת קישורים.
  6. קישור מויקיפדיה – הדרך הזאת קיבלה סעיף בפני עצמה כי היא חשובה וראויה למחשבה. אם יש לכם דרך להשיג מויקיפדיה קישור, כדאי להקדיש לכך מחשבה, ויקיפדיה הוא אתר חזק במיוחד וקישור ממנו שווה מאמץ מיוחד.
  7. החלפת קישורים – שיתוף פעולה עם בעלי אתרים או מקדמים אחרים שבהם אני מקשר לאתרים שלהם והם מקשרים לאתרים שלי. בדרך כלל זה יהיה החלפה מעגלית כלומר, אני יקשר מאתר A לאתר B בתמורה אתר B יקשר לאתר C שלי. אחרת זה לא יהיה "טבעי".
    החלפת קישורים היא דרך בריאה וטובה להשגת קישורים, לקישורים האלו יש הרבה כח כי האתרים המקשרים לא קישרו כבר למיליון אתרים. רק מה, זאת דרך קשה ומייגעת ומעט מקדמי אתרים יקדישו את המאמץ הדרוש להחלפות.
  8. שת"פ – שיתוף פעולה עם מישהו למשל, אני מפיק אירועים, אני מגיע להתארח אצל בלוגרית מזון ומספר על הפקה מעניינת שעשינו, היא מקבלת תוכן, אני מקבל קישור לאתר. מצריך עבודה אבל משתלם.
  9. תוכן פשוט מטורף – אם תצליחו לייצר תוכן מרתק, אתם תזכו לקישורים בצורה טבעית. אנשים ישמחו לקשר לאתר שלכם, לספר עליכם ולשתף. אבל הדרך הזאת קשה מאוד. ווינט לא צריכים לקנות קישורים כי כולם משתפים את התוכן שלהם. את התוכן הזה, גם אם הגעתם עד לפה לא תטרחו לשתף… אני טועה? אבל אם הצלחתם, האתר שלהם יטוס מהר מאוד למעלה.
קידום אתר
קידום אתר

מה השיטות שאני משיג בהם קישורים ללקוחותי?

אז בגדול אפשר לומר שאני משתמש בסעיפים 4 – 9 אמנם יש לי גם אתרים משלי שאני מקדם ואפילו מוציא משם מידי פעם קישורים ללקוחותי, אבל זה רחוק מלהיות שיטת עבודה קבועה שלי. חלק מהקישורים שלי הם מספקי קישורים. זה מאפשר לי את החירות לבחור מתוך מגוון אינסופי של אתרים. בתוך הרכישות אני בוחר רק את האתרים האיכותיים ביותר והרלוונטים ביותר עבור כל לקוח.
חלק נוסף יהיה בשיתופי פעולה רבים עם מקדמים נוספים וכך הלקוח מקבל קישורים איכותיים במיוחד שלא ניתן לקנות מהם קישור בכמה שקלים.
כאן תוכלו לראות דוגמה לקישור מויקיפדיה.

החוכמה היא ללכת על כמה שיותר מגוון, כמה שיותר טבעי, ומה שיותר נישתי. 

לסיכום קניית קישורים, מה אנחנו יודעים עליהם?

קישורים הם אמצעי יעיל מאוד לקידום אתרים, עלינו להשתמש בהם בגיוון, בחכמה ובזהירות, להיות הגיוניים ולקשר כשהגיוני לקשר בצורה טבעית. לא להשתגע בכמות ולא להיבהל לקשר לאחרים.

רוצים לדעת מה מצב הקישורים החיצוניים של האתר שלכם? תשאירו פה כמה פרטים ונשלח לכם דוח מסודר על מצב הקישורים באתר באתר.

אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:
דוח קידום אתרים

מה צריך להכיל דו"ח קידום אתרים

דו"ח קידום אתרים הוא הכלי שלנו למדוד את עבודתו של מקדם האתרים, לראות שהוא עושה עבודה טובה ולהבין על מה אנחנו משלמים לו. אחרי שבעל אתר קורא דו"ח כזה הוא צריך להיות מסוגל להבין לאן הכסף שלו הולך ומה הרווח מההשקעה.

חשוב מאוד להבין מה מכיל הדו"ח ומה אנחנו לומדים ממנו. אם הדו"ח לא ברור מספיק, אולי המקדם לא ממש יודע מה להציג בו… במאמר הזה נסביר מה חשוב שיהיה בדו"ח ומה אנחנו לומדים מהנתונים המופיעים בו.

קרא עוד >>
איך עושים קידום אתרים לעורכי דין

איך עושים קידום אתרים לעורכי דין?

אחת השאלות שאני פוגש הכי הרבה היא: "רגע, אתה מבין בטיטולים? אם אתה לא יודע מה ההבדל בין האגיס לפמפרס, איך תקדם את חנות מוצרי התינוקות שלי?". השאלה היא טובה, אבל התשובה היא – לא, אני לא מבין בטיטולים, ולא, זה לא יפריע לי לקדם את האתר שלך בצורה הטובה, האיכותית והמקצועית ביותר.
התחום שאני חייב להבין בו הוא קידום אתרים. את התחום שלך אני צריך להבין בצורה בסיסית תוך כדי תנועה, ולכן חברת קידום אתרים אחת יכולה גם לעשות קידום אתרים לעורכי דין, גם לחנות למוצרי תינוקות, גם לצימרים בצפון וגם לחברה לניסור בטון.

קרא עוד >>

רוצה לקבל דו"ח פרופיל קישורים למייל?

רוצה שנבדוק מה ניתן לשפר באתר שלך?