מני וינפלד
מני וינפלד
חי ונושם קידום אורגני, מומחה לאסטרטגיית קידום ולשיווק דיגיטלי. עושה הכול כדי להוציא כל לקוח מרוצה עד הגג

תוכן עניינים

אהבתם?
שתפו

מה זה דחיקת תוצאות שליליות או קידום אורגני שלילי?

דחיקת תוצאות שליליות

תוכן עניינים

כולנו חיפשנו פעם את השם שלנו בגוגל, נכון? אם השם שלכם הוא לא פופולרי מדי, יש סיכוי טוב שהשם שלכם מופיע איפשהו בתוצאות החיפוש של גוגל, ומעלה לכם נשכחות מאירועים שתועדו ברשת האינטרנט. לפעמים החיפוש מעלה זכרונות טובים, אבל לפעמים התוצאות שעולות בחיפוש הן שליליות ומזכירות לכם ימים פחות יפים. "אז מה, לקוח ממורמר אחד ידפוק לי לנצח את המוניטין כשיחפשו אותי בגוגל?", שאל אותי אדם כאוב. 

ובכן, לא. בדיוק בשביל זה קיים המושג "דחיקת תוצאות שליליות". אם אתם מתכוונים ל"קידום אורגני שלילי" שזאת טקטיקה פסולה לקידום אתרים שבה פוגעים באתרי מתחרים, בזה אנחנו פחות מתעסקים. אבל אם אתם תוהים מה זה דחיקת תוצאות שליליות, האם אתם צריכים את זה ואיך זה נעשה – המאמר הזה נכתב בשבילכם:

אז מה זה דחיקת תוצאות שליליות?

דחיקת תוצאות שליליות הוא תהליך שבו אדם או עסק מנסים להסיר או למזער את הנראות של המידע השלילי שקיים עליהם, המופיע בתוצאות החיפוש של גוגל או במנועי חיפוש אחרים כאשר מישהו מחפש את אותו אדם או עסק באינטרנט. זו אסטרטגיה חשובה עבור אנשים או עסקים המעוניינים לשפר את המוניטין המקוון שלהם ולהתחיל מחדש. התהליך נעשה על ידי שימוש במגוון אסטרטגיות, כולל יצירת תוכן חיובי, יצירת קשר עם לקוחות ושימוש בטכניקות קידום אתרים (SEO), כפי שנסביר במפורט.

כחלק מתהליך דחיקת תוצאות שליליות ננסה קודם כל להסיר לחלוטין את המידע השלילי מהרשת, כפי שנפרט כאן, ואם לא נצליח – ננסה להסתיר אותו ולהקטין כמה שיותר את החשיפה שלו לציבור בעת החיפוש. התהליך הזה הופך לחשוב יותר ויותר עם הזמן, מפני שבעידן של היום – הדבר הראשון שאנשים עושים לפני שהם מקבלים שירות או הולכים לפגוש מישהו הוא לחפש את שמו של האדם או העסק בגוגל, ומידע שלילי יכול להתפשט בקלות ולפגוע במוניטין של אדם או עסק.

האם אני צריך לבצע תהליך דחיקת תוצאות שליליות?

ובכן, זה תלוי בך, וזה דבר שניתן לבדיקה בצורה קלה מאוד: פשוט חפש את עצמך בגוגל. אם אתה מרוצה מהתוצאות שעולות – אתה מוזמן לקרוא מאמרים אחרים באתר שלנו, כי המאמר הזה לא רלוונטי עבורך.

אם התוצאות שעולות בעת חיפוש שמך או שם העסק שלך בגוגל הן תוצאות שלא תרצה שאנשים אחרים יראו – מכל סיבה שרק תעלה על הדעת – אתה מוזמן להמשיך לקרוא את המאמר, כי הוא מיועד בדיוק בשבילך

רגע, למה יש עליי תוצאות שליליות בגוגל?

כדי להבין באמת מהו תהליך דחיקת תוצאות שליליות בחיפוש גוגל חשוב להבין קודם מדוע תוצאות שליליות מופיעות בחיפוש בגוגל מלכתחילה. בכל פעם שמישהו מחפש מונח מסוים, גוגל משתמשת באלגוריתמים שלה כדי לסרוק את האינטרנט ולספק רשימה של תוצאות שלדעתה הן הרלוונטיות והשימושיות ביותר. התוצאות יכללו אתרים, מאמרים, תמונות ועוד. עם זאת, אלגוריתמים אלו אינם מושלמים ולעיתים יכולים להעלות תוצאות שליליות שאינן מייצגות את האדם או העסק המדובר.

ישנן מספר סיבות לכך שתוצאות שליליות עשויות להופיע בחיפוש בגוגל. לדוגמה, לקוח ממורמר עשוי לכתוב ביקורת שלילית על עסק באתר ביקורות, או עיתונאי עשוי לפרסם מאמר ביקורתי כלפי אדם. בשני המקרים, התוצאות השליליות הללו עלולות להופיע גבוה בעת חיפוש בגוגל ולהכתים את המוניטין של האדם או העסק.

תוצאות שליליות במנועי חיפוש יכולות להעלות מהאוב משפטים שהתנהלו בשמך או בשם העסק שלך, עסקים שלך שפשטו רגל או אפילו להניב מידע אישי שאינך רוצה שיהיה זמין לציבור. תהיה הסיבה אשר תהיה, ישנם צעדים שתוכל לנקוט כדי לדכא את התוצאות השליליות הללו ולשפר את המוניטין המקוון שלך. התהליך יכול להיות חשוב במיוחד עבור אנשים פרטיים או עסקים שפשטו רגל או שחוו חוויות שליליות בעבר ומחפשים להתחיל לגמרי מחדש.

האם זה אתי לדחוק תוצאות שליליות?

בכל מקרה, חשוב לשקול את ההשלכות האתיות של דיכוי תוצאות שליליות. האם נכון לנסות להסתיר מידע שלילי על אדם או עסק, גם אם הוא נכון? מצד שני, האם זה הוגן לאפשר למידע שלילי להמשיך להיות גלוי ולפגוע במוניטין של אדם פרטי או עסק שמנסה להתקדם מטעויות העבר? אלו שאלות קשות ללא תשובות קלות, ויש לשקול כל מצב על בסיס כל מקרה לגופו. 

במקרים מסוימים, המידע השלילי עשוי להיות נכון ולכן אין להסירו. אם מדובר באדם או בעסק עם עבר של הונאות או של עבירות חמורות אחרות, אנחנו נחשוש שדחיקת התוצאות השליליות אולי יגרמו לאנשים תמימים ליפול לרשתם של אותם עבריינים, ופשוט לא נקבל את העבודה. במקרים מורכבים במיוחד אנחנו נפנה לרב מורה הוראה הקבוע של משרד הפרסום וקידום האתרים "כוונת", כדי שיפסוק לנו האם מותר לבצע עבור אותו אדם או עסק את התהליך.

בקיצור, חשוב לשקול היטב את האתיקה של גישה זו ולהיות מוכנים לעלויות הפוטנציאליות והאתגרים הכרוכים בכך. צריך לגשת אל התהליך בזהירות המירבית ולשקול בשיקול דעת מעמיק וזהיר את כל ההשלכות האפשריות שלו לפני נקיטת פעולה כלשהי.

החלטתי שאני צריך לבצע תהליך דחיקת תוצאות שליליות. מה עכשיו?

לפני שמתחילים, אלו שלבי העבודה שיש לבצע

  1. מיפוי התוצאות השליליות – כמה תוצאות יש? באלו אתרים? כמה הם חזקים?
  2. ניסיון הסרת התוצאות בצורה רגילה – פנייה לבעלי האתר, למפרסמי המידע וכו'. במידה ולא הצלחנו עובדים לשלוש.
  3. יצירת תוכנית עבודה מפורטת לשלבים – בניית פרופילים, בניית מאמרים ותוכן חדש וכו' כולל תוכנית קידום של התוצאות החדשות
  4. ביצוע.

דחיקת תוצאות שליליות בחיפוש בגוגל יכולה להיות משימה מרתיעה, ויש לקחת בחשבון שזהו תהליך שעלול להיות יקר ולקחת זמן, אבל היא אפשרית כאשר פונים לאנשי מקצוע, שישתמשו בטקטיקות ובאסטרטגיות הנכונות.

ישנן מספר אסטרטגיות שניתן להשתמש בהן בתהליך דחיקת תוצאות שליליות, ואנחנו נשתמש בשתיים מהן, דרכים שאני אוהב לכנות סור מרע ועשה טוב: פנייה לבעלי האתר ולבקש מהם להסיר את התוכן, או יצירה וקידום של תוכן חיובי על מנת לדחוף את התוכן השלילי למטה יותר בתוצאות החיפוש.

1. סור מרע – מחיקת התוכן השלילי

הצעד הראשון שנעשה הוא פנייה לבעלי האתר שבו מופיע התוכן השלילי עלינו, תוך בקשה מהם שיסירו את התוכן מהאתר שלהם מפני שהוא פוגע בנו. פניות אלו יהיו יעילות בעיקר במקרים שבהם ברור כי מדובר בלשון הרע, או שמדובר בתגובה שאינה הולמת באתר שלהם. כמובן שאם מדובר בלשון הרע או בתוכן בלתי חוקי אחר יהיה קל הרבה יותר למחוק את התוכן.

בנוסף לכך, חשוב גם לעקוב אחר מה שאומרים עליך באינטרנט. ניתן לעשות זאת על ידי הגדרת Google Alerts עבור השם או העסק שלך, אשר יודיעו לך בכל פעם שהשם או העסק שלך מוזכר באינטרנט. זה יאפשר לך להתעדכן בכל תוכן שלילי ולנקוט צעדים כדי לטפל בו לפני שהוא יהפוך לבעיה מרכזית.

צעד זה לא תמיד אפשרי, מכיוון שלפעמים בעלי האתר לא יהיו מוכנים להסיר את התוכן, או שלא תהיה להם את היכולת לעשות זאת. במקרים אלה, האדם או העסק יצטרכו לנקוט בצעדים נוספים כדי למזער את הנראות של התוצאות השליליות. האסטרטגיה שניגש אליה תהיה אסטרטגיית "עשה טוב".

2. עשה טוב – יצירת תוכן חיובי

אחרי שהבנו שלא ניתן להסיר את התוכן השלילי, נעבור לנסות לדחוף אותו נמוך ככל האפשר. איך? נדחוף קדימה ונשפר את הפרופילים המקוונים שלך. זה כולל הקמת פרופילים ברשתות החברתיות השונות עבורך או עבור העסק שלך, כגון פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין, וכן יצירת אתר עבור המותג או העסק האישי שלך. על ידי יצירה ואופטימיזציה של פרופילים אלה, תוכל להבטיח שתוכן חיובי יופיע בראש תוצאות החיפוש כאשר מישהו מחפש את שמך או את העסק שלך וכתוצאה מכך התוצאה השלילית תדחק מטה.

לאחר שיצרנו וביצענו אופטימיזציה לפרופילים המקוונים שלכם, ולאחר שאתם עוקבים אחר המוניטין המקוון שלכם, נמשיך לשלב הבא. נתחיל ליצור תוכן חיובי שידחוף את התוצאות השליליות למטה בדירוג החיפוש. ניתן לעשות זאת על ידי כתיבת פוסטים בבלוג באתר שלך, פרסום מאמרים באתרי אינטרנט מוכרים (אתרי חדשות או אתרים מקצועיים), או יצירת סרטונים המציגים את המומחיות או הידע שלך בנושא המסוים שאתה עוסק בו. על ידי יצירה וקידום של תוכן חיובי זה, אתה יכול לעזור להבטיח שהוא יופיע בראש תוצאות החיפוש וידחוף את התוצאות השליליות למטה יותר.

כמות העבודה הנדרשת תלויה בכמות התוצאות החיוביות שיש לייצר

אם התוצאה הראשונה על השם שלכם היא שלילית, כדי לדחוף אותה למטה תצטרכו לפחות 10 תוצאות שיהיו יותר "חזקות" ממנה כדי שהיא תרד למטה. אנחנו נכתוב מאמר איכותי מאוד ונפעל לקידומו בערוצים שונים כמו מדיה חברתית ופרסום באינטרנט, עד ש"ינצח" את התוצאה השלילית ויביא לדחיקתה.

אם התוכן השלילי מופיע באתר אינטרנט "חזק" (אתר חדשות מפורסם מאוד, אתר שנחשב מאוד מקצועי בתחומו וכדומה), ייתכן שיהיה צורך להוסיף כמה מאמרים חזקים וחיוביים לאתר זה על מנת לדחוף את התוכן השלילי למטה יותר בתוצאות החיפוש. זה יכול להיות פרויקט יקר במיוחד, מכיוון שהוא עשוי לדרוש יצירת דפים מרובים באתרים שונים. ככל שהמאמר יהיה ותיק יותר, באתר חזק יותר ועם מספר קוראים רב יותר – דחיקתו תהיה יותר קשה ויותר יקרה.

בקצרה: ככל שניצור עבורך יותר תוכן חיובי, התוצאות השליליות ייעלמו ויהיו נמוכות יותר בתוצאות החיפוש, כך שיהפכו לפחות גלויות ללקוחות פוטנציאליים. פעולה זו נקראת בעצם גם "קידום אתרים אורגני", אבל היא תהיה יותר קשה ממנה, מהסיבות שהוזכרו קודם.

כמה עולה תהליך דחיקת תוצאות שליליות?

המחיר כפי שכבר הסברנו יכול להשתנות מאוד מפרויקט לפרויקט אבל אלו סדרי הגודל.

3,000₪ – 5,000₪ 

המחיר הזה מתאים למידע שבדרך כלל מגיע מתגובה שלילית ברשת חברתית כזו או אחרת וכל מה שצריך לעשות זה קצת תגובות חדשות, קצת פרופילים חדשים והסיפור נגמר

5,000₪ – 10,000₪ 

מתאים לתוצאה באתרים בינוניים ותוצאה בודדת או שניים, סיפור שכבר נגמר ועבר הלאה וכעת צריך לייצר על השם של התוצאה תוכן חדש ומעניין. השיטה תכלול כנראה כמה פרופילים חדשים, מעט אזכורים פה ושם וכמה כתבות קלילות באתר חדשות אחד או שניים.

10,000₪ – 50,000₪ 

פה כבר נתנו טווח רחב כי זה עלול להיות אפילו יותר מזה. אם מדובר בסיפור מתגלגל וחדשותי שכולל אזכורים באתרי חדשות גדולים, פוסטים רבים ועוד הפרקטיקה תיהיה לייצר תוכן חדשותי חדש ומעניין על הנושא כולל קידום של אותו תוכן וכמובן המחיר של הדבר הזה יכול לעלות גבוה.

לסיכום: מה זה דחיקת תוצאות שליליות?

דחיקת תוצאות שליליות היא פרקטיקת קידום אתרים להעלמת תוצאה שלילית מגוגל באמצעות יצירת וקידום תוצאות שונות לעמוד ראשון בגוגל באמצעות קידום אתרים.

לבסוף, חשוב להיות פרו־אקטיביים בטיפול בכל תוכן שלילי שמופיע באינטרנט. אם נתקלתם בביקורת שלילית או במאמר ביקורתי, אל תתעלמו, זה עלול לעלות לכם ביוקר. ככל שתטפלו בדבר מוקדם יותר, בדרך כלל יהיה קל יותר להעלימו. לפעמים לאחר שנים קשה אפילו לאתר את כותב הביקורת ולבקש ממנו להסירה.

אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:
דוח קידום אתרים

מה צריך להכיל דו"ח קידום אתרים

דו"ח קידום אתרים הוא הכלי שלנו למדוד את עבודתו של מקדם האתרים, לראות שהוא עושה עבודה טובה ולהבין על מה אנחנו משלמים לו. אחרי שבעל אתר קורא דו"ח כזה הוא צריך להיות מסוגל להבין לאן הכסף שלו הולך ומה הרווח מההשקעה.

חשוב מאוד להבין מה מכיל הדו"ח ומה אנחנו לומדים ממנו. אם הדו"ח לא ברור מספיק, אולי המקדם לא ממש יודע מה להציג בו… במאמר הזה נסביר מה חשוב שיהיה בדו"ח ומה אנחנו לומדים מהנתונים המופיעים בו.

קרא עוד >>
איך עושים קידום אתרים לעורכי דין

איך עושים קידום אתרים לעורכי דין?

אחת השאלות שאני פוגש הכי הרבה היא: "רגע, אתה מבין בטיטולים? אם אתה לא יודע מה ההבדל בין האגיס לפמפרס, איך תקדם את חנות מוצרי התינוקות שלי?". השאלה היא טובה, אבל התשובה היא – לא, אני לא מבין בטיטולים, ולא, זה לא יפריע לי לקדם את האתר שלך בצורה הטובה, האיכותית והמקצועית ביותר.
התחום שאני חייב להבין בו הוא קידום אתרים. את התחום שלך אני צריך להבין בצורה בסיסית תוך כדי תנועה, ולכן חברת קידום אתרים אחת יכולה גם לעשות קידום אתרים לעורכי דין, גם לחנות למוצרי תינוקות, גם לצימרים בצפון וגם לחברה לניסור בטון.

קרא עוד >>

רוצה שנבדוק מה ניתן לשפר באתר שלך?