מני וינפלד
מני וינפלד
חי ונושם קידום אורגני, מומחה לאסטרטגיית קידום ולשיווק דיגיטלי. עושה הכול כדי להוציא כל לקוח מרוצה עד הגג

תוכן עניינים

אהבתם?
שתפו

מה זה קידום אתרים שלילי?

פריצה לאתר

תוכן עניינים

איך יוצרים קידום אתרים חיובי, ומה זה בעצם קידום אתרים – כבר למדנו. כעת נלמד שיש מונח הנקרא 'קידום אתרים שלילי', מונח המתייחס למצב שבו מקדם אתרים, או כל אדם אחר שמעוניין לפגוע בך, מחליט לפגוע לך באתר באמצעים פסולים כדי להביא לירידה חדה בדירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש בגוגל. ישנם גם מצבים שבהם תקלע להתמודדות עם אדם שמפרסם עליך כתבות מכפישות שגורמות להופעת תוצאות שליליות כשמחפשים אותך בגוגל. על דחיקת תוצאות שליליות כבר כתבנו.

לסבול ממתקפת ספאם זדונית של קידום אתרים שלילי על האתר שלך זה לא נחמד ולא נעים, אפילו לא קצת, אבל אין מה להיבהל, כי הכנו עבורכם מדריך הכולל מגוון כלים שניתן להשתמש בהם כדי לבטל את ההשפעה של הקידום השלילי, עוד דרכים להתמודד עם התופעה המכוערת.

איך יוצרים קידום אתרים שלילי?

ישנן שלוש דרכים מרכזיות ופסולות ליצור מתקפת קידום אתרים שלילי על אתרים אחרים:

  • יצירת קישורי ספאם
  • העתקת תוכן
  • פריצה לאתר

חלק מהדרכים הן פליליות ממש, ואם תאתרו את יוצר המתקפה תוכלו להתמודד מולו בבית משפט.

יצירת קישורי ספאם

מה זה ואיך דרך זו פוגעת?

הדרך העיקרית לפגוע באתר שלך היא באמצעות יצירת קישורים רבים מאוד מאתרי ספאם (אתרי הימורים, פורנו, מוצרים מזויפים וכדומה) אל האתר שלך. כאשר האלגוריתם של גוגל רואה באותם אתרים פסולים קישור לאתר שלך, הוא מסיק שהאתר שלך הוא לא רציני ואף מזיק, ועלול לדחוק אותו משמעותית מתוצאות חיפושי גוגל.

דרך זו היא הכי נפוצה, כי היא הכי פשוטה: כל אחד יכול, תמורת כמה דולרים, לקנות מאיזה הודי או פקיסטני סטוק של אלפי קישורים מאתרי ספאם שונים. תוכנות מסוימות כבר ידאגו להפיץ את קישורי הספאם במספר רב של אתרים, מה שיפגע קשות במוניטין של האתר שלך בעיני גוגל.

איך מתמודדים עם מתקפת ספאם כזו?

  1. הדרך הראשונה להתמודדות היא באמצעות Google Search Console. באמצעות כלי זה ניתן לנהל את האתר שלך בצורה הנוחה ביותר, והוא רלוונטי גם למקרה שלנו: בתוך הכלי הזה יש מקום להכניס את כל קישורי הספאם לאתר שלך ולעדכן את גוגל שאנחנו "מתנערים" מכל קישורי הספאם ולא קשורים אליהם, ושהאתר שלנו נמצא תחת מתקפת 'קידום אתרים שלילי'. במקרה כזה בדרך כלל גוגל יבטל את השפעת הקישורים והאתר לא יפגע.
  2. דרך נוספת היא בניית פרופיל קישורים גבוה. כבר הסברנו במאמר נפרד למה קישורים כל כך מועילים בקידום אתרים, וכעת אתם מקבלים תשובה נוספת: ככל שהאתר שלכם יהיה חזק יותר, ויצבור קישורים אליו מאתרים אמינים ורציניים – האלגוריתם של גוגל יתייחס פחות ברצינות לקישורי ספאם. במקרים מסוימים הוא אף יזהה בעצמו שמדובר במתקפת ספאם זדונית, ויחסום אותה לבד.

העתקת תוכן

איך דרך זו פוגעת?

דרך נוספת לפגוע באתר שלך היא העתקת תוכן האתר שלך לאתרים אחרים, ולהמשיך להעתיק כל תוכן חדש שאתה מעלה לאתר ולהדביק באותם אתרים. העתקת תוכן היא דבר שהאלגוריתם של גוגל רואה בחומרה, ולכן אתר מועתק יצנח במהירות למטה בתוצאות חיפוש גוגל. כיוון שגוגל לא תמיד יודע לזהות מי האתר הראשון שהעלה את התוכן, הוא יעניש את שניכם, וככל שיהיו יותר אתרים מעתיקים – הפגיעה תהיה גדולה ועמוקה יותר.

דרך זו נפוצה פחות, כי בדרך כלל מי שרוצה לפגוע בך לא יעתיק הכל לאתר שלו, כיוון שזה יפגע גם בו, אלא יעתיק לאתר חדש, וליצור אתר ולקנות דומיין עולה כסף.

איך מתמודדים עם מתקפת העתקה כזו?

גם בעת מתקפה כזו ניתן להתלונן לגוגל ולהודיע כי מדובר שמעתיק ממך את התוכן. בשלב נוסף, ניתן לאתר באמצעים שונים את בעל האתר ולאיים בתביעה אם לא יסיר את התוכן המועתק.

פריצה לאתר

איך דרך זו פוגעת?

דרך שאינה חוקית בעליל להרוס את האתר שלך היא מבפנים. פריצה לאתר תהיה בדרך כלל על ידי האקר ממדינה זרה, שבה האכיפה חלשה והסיכוי שההאקר יאותר על ידי הממשלה נמוך. פריצה כזו יכולה להוביל לשלל נזקים, ביניהם:

  • מחיקת האתר.
  • הסרת תוכן ומילות מפתח חשובות מהאתר שלך, מה שיגרום לגוגל להתייחס אליו פחות.
  • שתילת קישורים ישנים, שבורים או קישורים לאתרים לא חוקיים, שיפגעו במוניטין של האתר שלך.
  • שבירת קישורים פנימיים שקיימים באתר שלך, דבר שיוביל לדרדור הדירוג של עמודים אלו.

איך מתמודדים עם פריצה לאתר שלי?

  1. כלי ה"Google Search Console" מזהה פעמים רבות פריצות או ניסיונות פריצה, ובמקרה הצורך עליכם לשכור מתכנת שיסגור את הפרצה שנוצרה.
  2. מחזקים את האבטחה! אבטחת אתרים היא נושא שראוי לפירוט במאמר אחר, והיא תמנע פריצות בעתיד.
  3. שמירת גיבויים של האתר לשחזור במקרה של פריצה.

האם אני צריך לחשוש מקידום אתרים שלילי?

ובכן, בגדול לא. אם אתה לא פוליטיקאי בולט, תאגיד גדול או אדם עם אויבים רבים – אין סיבה שמישהו יהפוך אותך למטרה עבור קידום אתרים שלילי, ולשמחתי בשוק הישראלי רוב העוסקים במלאכת קידום האתרים עושים זאת בדרך לבנה.

עם זאת, עלול להיות מצב שמתחרים שלכם יפנו לדרך הזאת, ולכן עליכם להיות ערים למצב ולעקוב אחרי התנועות באתר שלכם.

איך אני יודע האם האתר שלי מותקף?

לעיתים ייראה לכם שהאתר שלכם נעלם או התדרדר בתוצאות החיפוש. חשוב קודם להמתין ולבדוק שלא מדובר בטעות של האלגוריתם שתתוקן במהרה אלא אכן במתקפת קידום שלילי.

אם אתם מזהים שהדירוג ממשיך לצנוח בחדות; אם אתם מזהים תנועה ערה ממדינות זרות (הודו, סין, בנגלדש וכדומה) שאין סיבה שהם ייכנסו לאתר שלכם; אם אתם מזהים ירידה דרמטית ב-CTR שלכם, וכן הלאה – ייתכן בהחלט שיש מקום לחשוש.

מוזמנים לפנות אלינו, ונבדוק עבורכם האם האתר שלכם אכן בסכנה ממשית.

אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:
דוח קידום אתרים

מה צריך להכיל דו"ח קידום אתרים

דו"ח קידום אתרים הוא הכלי שלנו למדוד את עבודתו של מקדם האתרים, לראות שהוא עושה עבודה טובה ולהבין על מה אנחנו משלמים לו. אחרי שבעל אתר קורא דו"ח כזה הוא צריך להיות מסוגל להבין לאן הכסף שלו הולך ומה הרווח מההשקעה.

חשוב מאוד להבין מה מכיל הדו"ח ומה אנחנו לומדים ממנו. אם הדו"ח לא ברור מספיק, אולי המקדם לא ממש יודע מה להציג בו… במאמר הזה נסביר מה חשוב שיהיה בדו"ח ומה אנחנו לומדים מהנתונים המופיעים בו.

קרא עוד >>
איך עושים קידום אתרים לעורכי דין

איך עושים קידום אתרים לעורכי דין?

אחת השאלות שאני פוגש הכי הרבה היא: "רגע, אתה מבין בטיטולים? אם אתה לא יודע מה ההבדל בין האגיס לפמפרס, איך תקדם את חנות מוצרי התינוקות שלי?". השאלה היא טובה, אבל התשובה היא – לא, אני לא מבין בטיטולים, ולא, זה לא יפריע לי לקדם את האתר שלך בצורה הטובה, האיכותית והמקצועית ביותר.
התחום שאני חייב להבין בו הוא קידום אתרים. את התחום שלך אני צריך להבין בצורה בסיסית תוך כדי תנועה, ולכן חברת קידום אתרים אחת יכולה גם לעשות קידום אתרים לעורכי דין, גם לחנות למוצרי תינוקות, גם לצימרים בצפון וגם לחברה לניסור בטון.

קרא עוד >>

רוצה שנבדוק מה ניתן לשפר באתר שלך?