מני וינפלד
מני וינפלד
חי ונושם קידום אורגני, מומחה לאסטרטגיית קידום ולשיווק דיגיטלי. עושה הכול כדי להוציא כל לקוח מרוצה עד הגג

תוכן עניינים

אהבתם?
שתפו

איך כותבים מאמרי תוכן איכותיים?

כותבי תוכן לקידום אתרים

תוכן עניינים

בתחום קידום האתרים (SEO), התוכן הוא המלך, היכולת ליצור מאמרים מותאמים ל-SEO היא קריטית להצלחת פרויקט קידום אתרים; מאמרים כאלו לא רק משפרים את דירוג האתר במנועי החיפוש, אלא גם מושכים את עין הקוראים, מביאים לאתר כניסות אורגניות ומגדילים את זמני השהייה בו.

מדריך נרחב זה ייקח אתכם למסע בעולמות מאמרי ה-SEO, החל מהבנת היסודות של קידום אתרים ועד לטכניקות מתקדמות שיעזרו לתוכן שלכם להשתפר ולהעלות את האתר המבוקש לראש דפי התוצאות של מנועי החיפוש. המאמר אמנם מיועד למתחילים בתחום, אבל אני בטוח שגם כותבים ותיקים יוכלו להצטייד דרכו בידע ובכלים הדרושים להשתפר בהתאמת התוכן שלהם לקידום SEO אפקטיבי:

מה זה SEO?

אמנם מומלץ להגיע למאמר הזה אחרי שכבר עברתם קצת על האתר שלנו ואתם יודעים קצת איך עושים קידום אורגני, אבל בכל זאת נסביר לכם בקצרה "מה זה SEO":

SEO זה ראשי תיבות של "Search Engine Optimization", ובעברית – קידום אתרים או אופטימיזציה למנועי חיפוש. המטרה העיקרית של קידום אתרים היא להגדיל את התנועה האורגנית (שלא בתשלום) לאתר שלכם על ידי השגת דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. הדבר נעשה על ידי אופטימיזציה של האתר כדי לשפר את האטרקטיביות שלו במנועי החיפוש, על ידי קישורים מאתרים אחרים שיובילו לאתר שלכם וכן על ידי כתיבת מאמרים באתר שלכם עצמו.

מדוע מאמרי תוכן הם חשובים?

מאמרי תוכן באתר ממלאים תפקיד מרכזי בקידום אתרים, מכמה סיבות:

  • תנועה אורגנית מוגברת: מאמרים טובים יותר מובילים לתנועה אורגנית מוגברת, דרך לקוחות פוטנציאליים המחפשים מוצרים רלוונטיים ונתקלים במאמרים שלכם בנושא. ככל שהקוראים יתקלו ביותר מאמרים שלכם, וישהו יותר זמן באתר – גוגל ידרג את האתר שלכם גבוה יותר במנוע החיפוש.
  • סמכות: ברגע שהאלגוריתם של גוגל יבין שהאתר שלכם רציני ומכיל תוכן ברמה גבוהה – הוא יפנה אליכם יותר קוראים, כי לגוגל יש אינטרס אחד בלבד – לתת למחפשים תשובה כמה שיותר טובה לשאלה שלהם.
  • מעורבות משתמשים משופרת: תוכן איכותי לא רק מושך מבקרים, אלא גם משאיר אותם יותר זמן בשוטטות באתר שלכם, וככל שהם ישהו באתר זמן רב יותר – גוגל ייקח אתכם יותר ברצינות.
  • פוטנציאל המרה: ברמה הפשוטה ביותר, תוכן מרתק ואינפורמטיבי יכול לעזור להמיר מבקרים ללקוחות.

כמובן כל זה כשאנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שמדובר על תוכן איכותי ולא על מאמר AI שלא נותן שום ערך לגולש.

הכנה לכתיבת מאמר איכותי שיקדם את האתר

הדרך הכי פשוטה לכתוב מאמר תוכן איכותי היא לקבל "אפיון" של המאמר מהלקוח או אפיון שלכם מתוך היכרות עם מטרות הלקוח; כלומר – הוא כבר נבחר נושא, תכננתם מה יהיה אורך המאמר, הבנתם האם המאמר צריך להיות אינפורמטיבי/שיווקי/סיפורי/כל סגנון אחר, וגם יש לכם מילות מפתח ותכנון ספציפי לגבי התוכן. במקרה כזה, הכל הרבה יותר פשוט, ואתם יכולים לדלג לפסקה הבאה, שתסביר לכם איך כותבים מאמרי SEO טובים.

עם זאת, ברוב המקרים אתם מגיעים לכתיבת המאמר בלי אפיון ברור ובלי תכנון מסודר של מטרות המאמר והתוכן. במקרה כזה, הפסקה הבאה בדיוק מיועדת עבורכם:

1. מחקר מילות מפתח

אחד המרכיבים הבסיסיים של יצירת מאמר SEO יעיל הוא מחקר מילות מפתח מקיף. הנה הדרך לעשות את זה נכון:

  • התחילו בהגדרת הנושא של האתר שלכם. אלו מילים תרצו לקדם? למשל, אתר של מכון לגמילה בטח ירצה לקדם מושגים כמו "מכון גמילה", "גמילה מסמים", "התמכרות לסמים", "גמילה מאלכוהול", "מרכז גמילה מאלכוהול" וכדומה.
  • השתמש בכלי מחקר מילות מפתח, כדי שיעזרו לכם לזהות מילות מפתח וביטויים רלוונטיים. תוסיפו גם את הביטויים שאתם מוצאים בתחתית העמוד ב"חיפושים קשורים לזה" בעת חיפוש פשוט בגוגל, וכמובן את ההשלמות האוטומטיות של גוגל.
  • שקול מילות מפתח עם "זנב ארוך": אמנם מומלץ להתמקד במילות מפתח כלליות, שבדרך כלל יש להן נפח חיפוש חודשי גדול יותר, אבל אל תתעלמו ממילות מפתח בעלות זנב ארוך (ביטויים ספציפיים יותר), כמו למשל "איך מזהים מכור בתחילת הדרך?". מילות מפתח אלו יכולות לסייע לכם להתמקד יותר בקהל ספציפי ולהעניק תשובה לשאלותיו. ויותר מזה, מילות מפתח ארוכות קל לקדם והם יביאו מהר מאוד להגדלת הכניסות לאתר ולגולשים חדשים וממוקדים.
השלמה אוטומטית של גוגל

2. ניתוח מתחרים

כמעט כל עסק פועל ביחס למתחריו בכל הנוגע לשיווק ופרסום. למשל, פיצריה מקומית לא צריכה רק לשכנע את הלקוחות שהפיצה שלה טעימה; היא חייבת גם להוכיח שהיא טעימה יותר מהפיצריה בהמשך הרחוב. הדינמיקה הזו נכונה במיוחד בתחום הקידום האורגני.

בקידום אורגני אתם לא רק צריכים לשכנע את הלקוחות שההצעה שלכם מתאימה להם ביותר, עליכם גם לשכנע את האלגוריתם של גוגל שהאתר שלכם מציע את התשובה הרלוונטית ביותר לשאילתה של המחפש. תארו לעצמכם שאתם ועסק מתחרה מנהלים שני אתרים בנושא גמילה מהתמכרות. כדי להצליח, עליכם לשכנע את גוגל שמשתמש שמחפש "איך נגמלים מסמים" ימצא פתרון רלוונטי יותר באתר שלכם ולא אצל המתחרה שלכם. ברגע שתנצחו בקרב על האלגוריתם של גוגל ותהפכו לתוצאה הרלוונטית ביותר, תעלו בדירוג בתוצאות החיפוש על מילת המפתח שבה אתם מעוניינים.

אז איך מנצחים את המתחרים שלכם?

  1. מחקר מתחרים: לאחר שביצעתם מחקר מילות מפתח, תלמדו את המתחרים שלכם על אותן מילים. בשלב הראשוני בצעו הערכה רחבה כדי לזהות את השחקנים החזקים בתחומכם (אלו שעולים בתוצאות הראשונות כשאתם מחפשים את מילות המפתח שלכם). בשלב השני נתחו באלו צעדים עליכם לנקוט כדי להתעלות מעליהם.
  2. קביעת חוזק המתחרים: שימו לב לגורמים הבאים:
    1. מספר הדפים באתר שלהם יספק לכם תובנות לגבי הגודל והחוזק של האתר שלהם.
      יש כמה דרכים לבדוק את כמות הדפים באתר של מתחרה, החל מבדיקה באמצעות פקודת site שבה מוסיפים לפני הדומיין שאתם מעוניינים לבדוק את הפקודה site: לדוגמה site:kavenet.co.il ועד לבדיקה באמצעות כלי סריקת אתרים כמו הצפרדע הצורחת ודומיה.
    2. כמות המילים במאמרים שלהם יסייעו לכם להעריך את העומק והעושר של התוכן בדפים שהם מקדמים; הנה כלי נח במיוחד לספירת מילים בכל עמוד באתר בלחיצת כפתור. 
    3. כמות הקישורים הפנימיים (בתוך האתר שלהם) והחיצוניים (אתרים שמפנים לאתר שלהם) יבהירו לכם עד כמה האתר משקיע בקידום, ותדירות עדכון התוכן שלהם יבהירו לכם כמה תוכן תצטרכו להעלות בכל חודש כדי להיות טובים יותר ו"להדיח" אותם מהמקום הראשון.
      הכלים שבעצעותם בודקים קישורים ועוד הם כלים כמו Ahrefs האהוב עליי ודומיהם.
  3. צפיפות מילות מפתח בעמודי המטרה: ככלל זה ילמד בעיקר מה מנצח כרגע, הויכוח על צפיפות מילות מפתח לא יגמר, אבל אם אנחנו רואים שחמשת המקומות הראשונים בביטוי גמילה מסמים בגוגל, בכל אחד מופיע המילה גמילה מסמים לפחות 30 פעם, כנראה שבביטוי הזה, זאת הצפיפות הנדרשת למקום ראשון.
  4. מציאת הזדמנויות: חפשו הזדמנויות ליצור תוכן המציע פרספקטיבה ייחודית, או כזה שעוסק בנושאים אינפורמטיביים ובעלי פוטנציאל צמיחה שהמתחרים אולי התעלמו מהם.
    לדוגמה, אתר שעוסק בגמילה מסמים יכול לעסוק במידע מעשיר על המדינות שבהם סמים נפוצים יותר או פחות.

חשוב לציין שבדיקות אלו לבדן לאו דווקא יקבעו את החוזק הכולל של האתר. לדוגמה, אם יש באתר דפים רבים זה לא אומר בהכרח אומר שאין בו הרבה דפים מיותרים או דפי זבל שפוגעים באתר, ושפע של קישורי פח עלול לגרום לאתר להיחשב בעיני גוגל כספאם. עם זאת, בשילוב הידיעה שאתרים אלה מקודמים ברצינות, מבחנים אלה מספקים תובנות חשובות שיעזרו לכם לנצח את המתחרים שלכם. עם הזמן תצברו מספיק ניסיון כדי לזהות בתוך רגע האם האתר שאתם רואים עושה קידום אתרים אורגני או שלא, יש לכך מלא סימנים מסגירים.

3. קביעת מבנה המאמר

לא מספיק לכתוב מאמר מעניין ומעשיר, כדי לכתוב מאמר שבאמת יתרום לקידום אתרים צריך גם לבנות אותו נכון:

  • כותרת מרתקת: צרו כותרת מושכת הכוללת את מילת המפתח העיקרית ותופסת את עין הקורא (כן "אלפי שנות התמכרות – מתי התחילה התמכרות לסמים?", ולא "סקירה היסטורית של התמכרות לסמים בקרב ילידי בלגיה וקונגו בשנים 1934–1958").
  • מבוא: השתמשו במבוא כדי למשוך את תשומת הלב של הקוראים ולספק סקירה כללית של מה שהם הולכים לקרוא במאמר.
  • כותרות משנה: חלקו את התוכן לפסקאות (לא ארוכות מדי) עם כותרות משנה מפורטות. כותרות משנה משפרות את הקריאה, מקלות על הקוראים ועל מנועי החיפוש להבין את מבנה התוכן וגם נותנות הזדמנות נוספת לשלב מילות מפתח רלוונטיות. שימוש בתגיות H2 חשוב מאוד!
  • גוף המאמר: הציגו את המידע בצורה שוטפת והגיונית. אל תכתבו במילים גבוהות מדי והשתמשו במשפטים פשוטים וקריאים. אם יש מחקר – אין צורך לצטט את כולו, כתבו כמה מילים בקיצור ובסופו של יום – ודאו שאתם עצמכם הייתם קוראים את המאמר הזה אם הייתם נתקלים בו במקרה.
  • אלמנטים חזותיים: שלבו תמונות, אינפוגרפיקות, סרטונים או עזרים חזותיים אחרים כדי להגדיל את הסיכוי שהקורא יבלה בדף עוד כמה שניות. חפשו באתרים חינמיים תמונות מתאימות, או צרו אותן בעצמכם באמצעות אתרי בינה מלאכותית חינמיים (כמו "ideogram", לדוגמה).
  • מסקנה: סכמו את הנקודות החשובות שהצגתם במאמר, ואם כתבתם את הכותרת כשאלה – ודאו שנתתם לה תשובה (לדוגמה, בסופו של מאמר שנקרא "איך להיגמל מסמים" צריכה להיות פסקת סיכום בסגנון של "לסיכום: איך להיגמל מסמים?", ולאחר מכן לענות בקצרה על השאלה).

חשוב! מענה לשאלה בסיכום יכול לקדם אתכם ל"תוצאה אפס", שבה גוגל שואב מידע רלוונטי מתוך האתר שמדורג ראשון בחיפוש ומציג אותו בתוצאת החיפוש בלי שהגולש יצטרך להיכנס לאתר. ככל שבאתר שלכם יהיו יותר "תוצאות אפס" – גוגל ידחוף את כל האתר שלכם למעלה.

תוצאה 0 בגוגל
  • קריאה לפעולה: בשורה האחרונה, הנחו את הקוראים לבצע פעולה מסוימת ("צרו איתנו קשר", "קראו את שאר המאמרים בנושא", "הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו").

אז איך כותבים מאמר SEO?

1. בחירת נושא

אחרי שיש לכם את מילות המפתח ביד, בדקו גם את ההשלמה האוטומטית של גוגל (לדוגמה – חיפוש של המילים "גמילה מסמים" בגוגל יביא לכם בהשלמה האוטומטית את המילים "גמילה מסמים קלים" ו"גמילה מסמים קשים", כך שאתם יכולים להבין שמומלץ לכתוב מאמרים ספציפיים לכל אחת מהתוצאות). על בסיס מילות המפתח והחיפושים הנפוצים תוכלו להבין על אילו נושאים כדאי לכתוב מאמרים.

2. מחקר ואיסוף מידע

קראו את המאמרים שבאתרים המתחרים שלכם ומאמרים נוספים באינטרנט, וכתבו את המאמרים שלכם על פיהם. אם אתם כותבים לאתר שלא צריך לספק מידע מאוד מדויק (5 טיפים לעריכת אירוע בלתי נשכח), תוכלו אפילו להשתמש בכלֵי בינה מלאכותית כמו ChatGPT כדי לקבל השראה או כדי לקבל עזרה במציאת מבנה טוב לערך, תזכרו שAI משמתמשת הרבה במושג "לחרטט בביטחון" אתם לא יכולים לסמוך על המידע שיוצא כנכון תמיד.

מלבד זאת, תוכלו להזין ל-ChatGPT מידע מוסמך שאספתם מכל מיני מקורות ולבקש ממנו שיצור מכך מאמר מסודר. חשוב מאוד לדעת שלפעמים כלֵי הבינה המלאכותית פשוט ממציאים דברים, ולכן אסור להסתמך עליהם בלבד. כמו כן, אסור לחלוטין להעתיק תוכן קומפלט מאתרים אחרים, זה רק יפגע באתר שלכם.

3. פיזור נכון של מילות מפתח

אחרי שכתבתם בצורה שוטפת את המאמר, הגיע הזמן לשלב בו את מילות המפתח הרלוונטיות. הכניסו את מילת המפתח הראשית בכותרת המאמר, במבוא וברחבי התוכן. וודאו שאתם משלבים אותה בצורה טבעית, ולא "דוחפים" אותה בכוח בכל מקום. לאחר מכן שלבו בצורה חלקה בטקסט מילות מפתח נוספות, ואל תצופפו את מילות המפתח יותר מדי, זה רק יפגע באתר שלכם.

4. כתבו תוכן איכותי!

  • עניינו את הקהל שלכם, וספקו לו תוכן מרתק ואיכותי. הציעו נקודת מבט רעננה; תוכן משוכפל או מועתק עלול להשפיע לרעה על ה-SEO.
  • הבינו מיהו קהל היעד שבשבילו אתם כותבים את המאמר, והתייחסו לשאלות ולצרכים שלו (לדוגמה, צלמת צריכה להבין מי קהל היעד שלה: אימהות לילדים? חתונות? פורטרטים?).
  • אל תגבבו מילים רק כדי לעמוד בכמות המילים הדרושה. זה יבריח את הקוראים, ובדרך כלל איכות עדיפה על כמות.
  • תנסו לחשוב על טיפים אמיתיים שיוכלו לסייע לגולש. אם אתם חסרי מידע בתחום שאלו את הלקוח או חפשו בגוגל, אבל תקפידו להוסיף תוכן באמת מעניין שלא כל אחד יודע אותו. למשל הידעתם ש 10% מהאוכלוסייה רגישים יותר לפתח התמכרות כל שהיא? זה מידע אמיתי שלא כולם יודעים, והוא נותן ערך לגולש. חיפוש אחרי מידע כזה יהפוך את המאמרים שלכם לאיכותיים יותר.

מה עושים אחרי שכתבתי מאמר SEO?

הגהה ועריכה

אחרי שסיימתם לכתוב את המאמר, חשוב מאוד לעבור עליו שוב ולהגיה אותו כדי לשמור על תדמית מקצועית. מאמר עם שגיאות כתיב עושה רושם מזלזל ולא מקצועי, ופשוט מבריח קוראים. כמו כן, חשוב לבצע עריכות אחרונות כדי לוודא שהתוכן זורם בצורה הגיונית וקל לעקוב אחריו, ולבדוק שהוא אכן נגיש לקהל הרחב ולא משתמש יותר מדי במילים גבוהות או במונחים מקצועיים.

אופטימיזציה של SEO

בצעו אופטימיזציה נוספת של המאמר של המאמר לטובת קידום האתרים. וודאו שהמאמר עולה נכון לאתר, בלי שגיאות והשמטות שגויות של תוכן. בנוסף, הכניסו קישורים פנימיים רלוונטיים לדפים אחרים באתר שלכם כדי לעזור לקוראים למצוא מידע נוסף ולשפר את ה-SEO.

שליחה ללקוח

שלחו את המאמר שלכם לבדיקת הלקוח ובקשו ממנו משוב. לפעמים הלקוח יכול להסביר לכם למה מה שכתבתם לא מדויק, ולסייע לכם לשכתב את הרעיון ולהעניק ללקוח את המידע הנכון ביותר. שיתוף פעולה זה יבטיח שהתוכן תואם את החזון והיעדים של הלקוח, ויסייע לכם לבצע תיקונים אחרונים על סמך משוב הלקוח.

לסיכום: איך כותבים מאמרי SEO?

כתיבת מאמרי SEO היא גם אומנות וגם מדע. הדבר דורש מיומנות, מקצועיות ומחויבות לספק תוכן בעל ערך לקהל היעד שלכם. על ידי הבנת היסודות של קידום אתרים, עריכת מחקר מעמיק ויצירת תוכן באיכות גבוהה, תוכלו ליצור מאמרים שידחפו את האתר למעלה במנועי החיפוש, ויעניק מידע חשוב ומדויק לקוראים. בעידן הדיגיטלי ההולך ומתפתח, כתיבת מאמרי SEO היא מיומנות שיכולה להעיף את הנוכחות המקוונת שלכם לגבהים חדשים וליצור לכם מעגל לקוחות שיתרחב בהתמדה.

אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:
דוח קידום אתרים

מה צריך להכיל דו"ח קידום אתרים

דו"ח קידום אתרים הוא הכלי שלנו למדוד את עבודתו של מקדם האתרים, לראות שהוא עושה עבודה טובה ולהבין על מה אנחנו משלמים לו. אחרי שבעל אתר קורא דו"ח כזה הוא צריך להיות מסוגל להבין לאן הכסף שלו הולך ומה הרווח מההשקעה.

חשוב מאוד להבין מה מכיל הדו"ח ומה אנחנו לומדים ממנו. אם הדו"ח לא ברור מספיק, אולי המקדם לא ממש יודע מה להציג בו… במאמר הזה נסביר מה חשוב שיהיה בדו"ח ומה אנחנו לומדים מהנתונים המופיעים בו.

קרא עוד >>
איך עושים קידום אתרים לעורכי דין

איך עושים קידום אתרים לעורכי דין?

אחת השאלות שאני פוגש הכי הרבה היא: "רגע, אתה מבין בטיטולים? אם אתה לא יודע מה ההבדל בין האגיס לפמפרס, איך תקדם את חנות מוצרי התינוקות שלי?". השאלה היא טובה, אבל התשובה היא – לא, אני לא מבין בטיטולים, ולא, זה לא יפריע לי לקדם את האתר שלך בצורה הטובה, האיכותית והמקצועית ביותר.
התחום שאני חייב להבין בו הוא קידום אתרים. את התחום שלך אני צריך להבין בצורה בסיסית תוך כדי תנועה, ולכן חברת קידום אתרים אחת יכולה גם לעשות קידום אתרים לעורכי דין, גם לחנות למוצרי תינוקות, גם לצימרים בצפון וגם לחברה לניסור בטון.

קרא עוד >>

רוצה שנבדוק מה ניתן לשפר באתר שלך?