מני וינפלד

חי ונושם קידום אורגני, מומחה לאסטרטגיית קידום ולשיווק דיגיטלי. עושה הכול כדי להוציא כל לקוח מרוצה עד הגג

תוכן עניינים

אהבתם?
שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

מה צריך להכיל דוח קידום אתרים

דוח קידום אתרים

דו"ח קידום אתרים אמור לשקף לכם בדיוק לאן הכסף שלכם הלך ומה הוא פעל, זה לא משנה אם הוא מתמקד בפעולות,

דו"ח קידום אתרים הוא הכלי שלנו למדוד את עבודתו של מקדם האתרים, לראות שהוא עושה עבודה טובה ולראות על מה אנחנו משלמים לו. חשוב מאוד להבין מה מכיל הדו"ח ומה אנחנו לומדים ממנו, אם הדו"ח לא ברור מספיק, אולי המקדם לא ממש יודע מה להציג בו… במאמר הזה נסביר מה חשוב שיהיה בדוח ומה אנחנו לומדים מהנתונים האלה.

תוכן עניינים

7 פרמטרים בדו"ח קידום אתרים ומה אנחנו לומדים מהם

רשימת פעולות אופטימיזציה

המחיר של קידום אתרים נקבע הרבה מכמות השעות שמקדם הולך לעבוד על האתר, וזה בעצם שלל פעולות קידום שעושים בגוף האתר.

הדבר שהכי משפיע על הקידום של האתר בגוגל זה האתר עצמו… יש שלל כללים של גוגל על איך תוכן של האתר אמור להראות, החל מכותרות, תיאורים, משקלי תמונות ועוד. ברשימת פעולות אופטימיזציה צריכים להופיע פעולות שהמקדם עשה באתר, איזה עמודים טופלו, מה טופל בכל עמוד ועוד.

רשימת הפעולות עשויה להיות טכנית וארוכה במיוחד, בעיקר בחודשים הראשונים לקידום. למשל הגשת מפת XML, בדיקת פירורי לחם, בדיקת סריקת תוויות ועוד. כל שורה ברשימה מעידה על פעולה שלעיתים עלולה לקחת כמה שעות עבודה.

ברשימה צריכים להופיע גם עמודים שעברו אופטימיזציית תוכן, לאיזה עמודים נכתב טייטל חדש? באילו עמודים עשו אופטימיזציה לתמונות וכן הלאה.

רשימת מאמרים חדשים באתר

בכל חודש לקידום כדאי להוסיף מאמרים לעמוד בלוג, בדוח צריכים להופיע קישורים למאמרים שעלו החודש לאתר, מומלץ להיכנס לקישור ולראות שהתוכן באמת עלה לאתר ושאין בו בעיות. כך גם ניתן לבדוק את איכות התוכן.

רשימת תכנים שהתווספו לעמודים פנימיים באתר

חלק חשוב בעבודת הקידום זה הוספת תכנים חדשים לעמודים שאותם אנחנו מקדמים, למשל אם אנחנו מקדמים עמוד קטגוריית ריהוט גן, כדאי מאוד שהעמוד הזה יכיל יותר תוכן מעמודים מקבילים אצל המתחרים ולכן חשוב לעבות את התוכן באתר. אילו עמודים עברו עיבוי תוכן? לאיזה עמודים נוסף תוכן חדש? וכן הלאה.

רשימת קישורים חיצוניים

רשימה של הקישורים החיצוניים שהושגו באותו חודש לאתר שלנו, מה האתרים המקשרים ואיזה מילות מפתח נמצאות באנקור של הקישור. ככל שהאתר המקשר חזק יותר כך הקישור יתן לאתר שלנו יותר כח.

מיקומי מילות מפתח

רשימת מילות מפתח שעליהם עובדים ברשימה צריך להופיע מה היה המיקום בתחילת הקידום ומה המיקום הנוכחי, כדאי מאוד שגם יופיע מה היה המיקום בדוח/חודש הקודם, הפרמטר הזה יעזור לכם מאוד להבין מה מצב הקידום וכמה האתר התקדם. תוכלו למדוד את המיקום של מילת המפתח ביחס לחודשים קודמים וביחס לתחילת הקידום, שיפור במיקומי מילים מעיד בהכרח על עבודת קידום איכותית, נסיגה במיקומים צריכה לעורר שאלות.

נתוני גלישה וכניסות אורגניות לאתר

כמה כניסות היו לאתר בחודש האחרון, כמה כניסות היו בחודש קודם, מה היה שיעור היציאה, מה העמודים המובילים באתר עם כמות הגולשים הגבוהה ביותר, מאיזה עמודים היה אחוזי נטישה גבוהים.

כל הנתונים האלו יעזרו לנו מאוד לנתח ולהבין מה עובד באתר ומה לא. לא כל הנתונים חייבים להופיע בדו"ח אבל הם כן נתונים שמקדם אתרים מקצועי יקח לתשומת ליבו על מנת לשפר את האתר ולקדם אותו בצורה שיהיה נח והפקטיבי לגולש. 

צפי ופעולות עתידיות

זה כמובן תלוי בסוג הריטיינר ובשלב הקידום שבו אוחזים, אבל השורה הזאת יכולה הרבה פעמים לתת אינדיקציה על עבודת הקידום. אם אנחנו חווינו ירידות מיקומים לפעמים השורה הזאת יכולה להסביר מה הסיבה. האם היה סיבה לירידות או לא? 

איך נבין מהדוח אם העבודה באמת נעשית כראוי

כמו שראינו בדוח יש שני סוגי דיווחים. 

סוג ראשון רשימת פעולות

רשימת הפעולות זה דבר שממש קל לנו למדוד האם קרה או לא, אם כתוב על תוכן חדש באתר, ניתן להכנס לאתר ולראות אם התוכן באמת עלה לאתר, אם כתוב על קישור חדש, ניתן כמובן להכנס לאתר המקשר ולראות אם יש קישור שמוביל לאתר שלנו. ברשימת הפעולות ניתן להכנס לאתר ולראות על כל פעולה אם בוצעה או לא. נכון שיש הרבה פעולות שהם טכניות וקשה לבעל עסק רגיל לזהות, אבל הרבה מהפעולות כן ניתן לראות, למשל אם כתוב על עמוד מסויים שנעשה שיפור בזמני טעינה, ניתן להכנס לכלי הזה https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ שהוא כלי לבדיקת מהירות טעינה של גוגל ולראות האם העמוד נטען במהירות הנדרשת וכן על הרבה פעולות ניתן לבדוק אם בוצעו.

הבדיקה מראה לנו שבאמת נעשית עבודה על האתר, ואתר שנעשית עליו עבודה מתקדם.

סוג שני נתוני שימוש של גולשים באתר

הסוג השני של הדיווח מדבר על נתוני שימוש של גולשים, כמה גולשים ביחס לחודש קודם, כמה היו זמני השהייה ועוד. הנתונים האלו בדרך כלל יגובו בצילומי מסך מאנליטיקס או מסרטצ' קונסול שבהם ניתן לראות את הנתון שעליו מדבר המקדם. ניתן לפנות למקדם ולבקש ממנו הבהרה בקשר לכל נתון, אם הוא אומר שהיו יותר גולשים באתר אבל אתם לא קיבלתם יותר לידים או פניות, כדאי לבדוק איתו מה אפשר לעשות כדי לשפר יחס המרה. אולי כדאי להוסיף פופ אפ באתר? אולי צריך להוסיף תוכן מעניין לעמוד שמקבל הרבה כניסות? 

בסופו של דבר גולשים המורים להיות מתורגמים לכסף, אם יש הרבה גולשים באתר הוא אמור להכניס הרבה כסף… 

מבט על שני הנתונים יחד אמור לתת לנו תמונה רחבה על עבודת המקדם. לא צריך להתבייש לשאול שאלות על הדוח. המקדם ישמח להסביר לכם מה מופיע בדוח ומה הוא עשה באתר שלכם.

רוצים להבין את הדוח טוב יותר? ניתן לקבוע שעה שבה נלמד יחד את הדו"ח של המקדם שלכם ונבין האם הוא עושה עבודה טובה.

במילות מפתח, בעלייה במיקומים או בכמות גולשים, בסופו של דבר הוא צריך לעזור לכם להבין טוב יותר את מה שהמקדם עשה בשבילכם ומה התקדמנו.

מני וינפלד

חי ונושם קידום אורגני, מומחה לאסטרטגיית קידום ולשיווק דיגיטלי. עושה הכול כדי להוציא כל לקוח מרוצה עד הגג

אהבתם? שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:
איך עושים קידום אתרים לעורכי דין

איך עושים קידום אתרים לעורכי דין

שאלה שכל מקדם אתרים נשאל לא פעם מלקוחות חדשים, אתה מבין בתחום שלי? אם לא איך תוכל לקדם אותי? אם אתה לא יודע מה ההבדל בין טיולון לעגלה איך תוכל לקדם חנות של מוצרי תינוקות?
אז לא, אני לא חייב להבין בכל תחום שאני מקדם, אני חייב להבין בקידום אתרים, את התחום שלך אני אלמד ברמה בסיסית תוך כדי פעולה, אז חברת קידום אתרים אחת יכולה לקדם גם חנות צעצועים, גם חנות ריהוט, גם פיצה, וגם צימרים בצפון, הפעולות הם אותם פעולות.

קרא עוד >>

רוצה שנבדוק מה ניתן לשפר באתר שלך?