מני וינפלד
מני וינפלד
חי ונושם קידום אורגני, מומחה לאסטרטגיית קידום ולשיווק דיגיטלי. עושה הכול כדי להוציא כל לקוח מרוצה עד הגג

תוכן עניינים

אהבתם?
שתפו

איך עושים קידום אתרים לעורכי דין?

איך עושים קידום אתרים לעורכי דין
אחת השאלות שאני פוגש הכי הרבה היא: "רגע, אתה מבין בטיטולים? אם אתה לא יודע מה ההבדל בין האגיס לפמפרס, איך תקדם את חנות מוצרי התינוקות שלי?". השאלה היא טובה, אבל התשובה היא – לא, אני לא מבין בטיטולים, ולא, זה לא יפריע לי לקדם את האתר שלך בצורה הטובה, האיכותית והמקצועית ביותר. התחום שאני חייב להבין בו הוא קידום אתרים. את התחום שלך אני צריך להבין בצורה בסיסית תוך כדי תנועה, ולכן חברת קידום אתרים אחת יכולה גם לעשות קידום אתרים לעורכי דין, גם לחנות למוצרי תינוקות, גם לצימרים בצפון וגם לחברה לניסור בטון.

תוכן עניינים

מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני היא שיטה לקדם ולשפר את דירוג האתר שלך בתוצאות שמביא גוגל.

הכלל הראשון בקידום אורגני הוא לדבר את השפה של האתר שאתה מקדם. כשגולש מגיע לאתר שמוכר חופשות הוא יצפה לראות אתר קליל, צבעוני וזורם; כשהוא מגיע לאתר של תשמישי קדושה הוא יצפה לאווירה של נקיות וקדושה, ובאתר של חנות תכשיטים הוא יצפה ליוקרה וזוהר. אם האתר לא ידבר בשפה שמתאימה לנושא שלו – הגולש ינטוש אותו די מהר, ונטישה של אתר גורמת לו להתדרדר מטה בדירוג גוגל.

באתר של עורך דין נקפיד במיוחד על כך שהטקסט יהיה מקצועי ובשפה עשירה וברורה, כדי שהגולשים יישארו באתר, והוא יעלה בדירוג התוצאות.

במה שונה קידום אתרי עורכי דין מתחומים אחרים?

בקידום עורכי דין בגוגל יש כמה נקודות מיוחדות. נתמצת לכם אותן כאן, ונפרט בהמשך:

  • הגבלה על הפרסום: החוק לא מאפשר לעורכי דין לכתוב מה שהם רוצים באתר שלהם, ומקדם האתרים צריך להיות מודע לכך.
  • קישורים מאתרים "חזקים": אם באתרים רגילים הקישורים החיצוניים יכולים להיות מאתרים שונים ובאיכות משתנה, בקידום אתרים לעורכי דין חשוב שיהיו כמה שיותר כתבות מקצועיות שיפורסמו באתרים מוכרים. הדבר גורם לעורך הדין להיחשב כרציני גם בעיני גוגל וגם בעיני לקוחות פוטנציאליים.
  • סמכות מקצועית: כשגולש ניגש לקרוא מאמר, הוא קודם כל בודק: מי כתב את המאמר? עד כמה הוא אמין, מקצועי ובעל סמכות? עד כמה אני יכול לסמוך עליו? לכן חשוב מאוד שבראש כל מאמר יהיה כתוב בצורה מסודרת מי הוא כותב המאמר ובאיזה תחום הוא מתמחה.
  • תחרות גבוהה במיוחד: אתרי עורכי דין הם שוק צפוף ותחרותי מאוד, וכדי שהאתר שלך יבלוט מעל היתר צריך לתכנן בקפידה אסטרטגיית קידום אתרים המתאימה לתחום.
  • קידום על פי מיקום: בניגוד לאתרי רכישות, שם ניתן לרכוש מחנות בכל אזור בארץ בזכות המשלוחים, את עורך הדין שלו הלקוח רוצה לפגוש בקלות ובמהירות, ובדרך כלל מספר פעמים. לכן, חשוב לו שעורך הדין שלו יהיה קרוב, והוא יחפש עורך דין בגוגל על פי אזור. בשל כך, חלק ממילות המפתח יהיו "עורך דין בירושלים", "עורך דין באזור אשדוד", וכן הלאה.
  • תוכן רב ואיכותי: קידום אורגני הוא תמיד ביחס למתחרה. כיוון שבאתרים של עורכי דין יש בדרך כלל המון תוכן, חשוב מאוד שאצלכם יהיה יותר תוכן מאשר אצל המתחרה. אם הוא מעלה 5 מאמרים בחודש – אני אעלה 7 מאמרים, וכדומה.

הגבלה על הפרסום

אני מקדם אתרים, לא עורך דין (?), אבל כמישהו שמקדם עורכי דין אני חייב לדעת מה מותר ומה אסור לפרסם באתרים של עורכי דין. למשל, אסור לשכנע אדם לצאת לתביעה, אסור לזלזל בעורך דין אחר, אסור לפרסם שמות של לקוחות בלי רשותם, ועוד. הפרסום צריך לפרט את יכולותיו של המשרד, כדי שהגולש יבין שמדובר במשרד מקצועי, וצריך להיראות מכובד, אמין ומקצועי ככל האפשר. אם תרצו, תוכלו לקרוא כאן את הכללים בהרחבה.

קישורים מאתרים "חזקים"

בניית פרופיל קישורים חיצוניים חשובה לכל אתר ובוודאי בתחום כל כך תחרותי. ההבדל המהותי בין קידום אתרים לעורכי דין לקידום אתרים אחרים הוא בסוג הקישורים: באתרי עורך דין כדאי לקנות קישורים מאתרי חדשות, מאתרים של עורכי דין אחרים, ליצור שיתופי פעולה ולהקפיד על קישורים רק מאתרים מקצועיים וסמכותיים, ולא מאתרים שאינם נחשבים.

טוב וכדאי לקשר החוצה לאתרים רלוונטים שיועילו לגולש, יתנו לו עוד מידע ויגרמו לו לחזור אליך שוב, למשל לאתרים של בתי משפט, מערכת נט המשפט, תולעת המשפט, וכן הלאה.

יש כמה דרכים להשיג קישורים חיצוניים איכותיים: ניתן לקנות קישורים דרך ספקי קישורים, ניתן להזמין כתבות באתרי חדשות, ניתן לעשות החלפת קישורים עם מקדמי אתרים, ניתן להתארח אצל קולגה ולספק לו ראיון בתמורה לקישור, ועוד.

סמכות מקצועית

גוגל נותן משקל רב לסמכות ולמקצועיות האתר. הוא רוצה לדעת מי עומד מאחורי האתר, מה הידע שלו ועד כמה הוא מקצועי ורציני.

באתרים של עורכי דין זה חשוב שבעתיים; דף ה"אודות" של אתר עורכי דין חייב להיות מאוד מפורט ולכלול בתוכו תעודות, הכשרות, ניסיון מקצועי, פירוט במה האתר מתמחה, לינקים לאזכורים של עורך הדין באתרים מקצועיים, צוות המשרד, הצלחות מהעבר, וכדומה. ככל שתוכיחו לגולש שהאתר יותר סמכותי ומקצועי – הסיכוי להפיכתו ללקוח שלכם גדולה יותר. 

המשוואה פשוטה מאוד: יותר אמינות לגולש = יותר זמני שהייה באתר = יותר אמינות מגוגל = עלייה בתוצאות החיפוש.

תחרות גבוהה במיוחד

כל שנה יש בישראל כשלושת אלפים עורכי דין חדשים. אם תקחו בחשבון את העובדה שכל עורך דין או משרד לעורכי דין רוצה לגייס כמה שיותר לקוחות, תבינו שאתרי האינטרנט שלהם – שהם הדרך העיקרית למציאת עורך דין – חשובים להם מאוד. דבר זה גורם לכך שתחום קידום האתרים לעורכי דין הוא מהתחרותיים והעמוסים ביותר בארץ.

איך מודדים תחרות בקידום אורגני?

מחקר תחרות הוא אחד המחקרים המעניינים והחשובים שצריך לעשות, כיוון שכדי לקבל החלטה על גודל התקציב ולקבוע יעדי זמן לעלייה במיקום בחיפוש גוגל, חייבים למדוד את התחרות הקיימת בשוק.

במאמר נפרד נסביר לעומק איך עושים מחקר תחרות לקידום אורגני, וכאן ניתן בקצרה כמה דגשים חשובים לבדיקות שכל אחד יכול לנסות בבית:

  1. לחפש את המילה בגוגל: כמה תוצאות יש על החיפוש? חיפוש המילה "עורך דין" מניב (נכון לפברואר 2022) 6,580,000 תוצאות. לשם השוואה, ביטוי תחרותי נוסף, "מעצב פנים", מניב 2,960,000 תוצאות.
    חיפוש על הביטוי עורך דין
  2. תכתוב בשורת החיפוש בגוגל allintitle:"הביטוי שאותו נרצה לבדוק", הבדיקה הזאת תלמד אותנו כמה תוצאות שמים את המילה שאותה אנו מקדמים בכותרת. המילה עורך דין זה 304,000.
  3. גוגל פרסומות: לגוגל יש שירות פרסומות משלה, "Google Ads", המעניק ציון אינדקס גוגל בין 1 ל-100, מראה לי את כמות החיפושים למילה המבוקשת וכן את רמת התחרותיות בתחום (גבוהה, בינונית, נמוכה). הנתונים לא מדויקים מאוד, אבל יכולים לתת אינדיקציה ולצייר עבורנו תמונה כללית.
  4. האתרים שבראש הרשימה: נבדוק את האתרים שמופיעים ראשונים בתחום שלנו כשמחפשים אותו בגוגל. נראה מה הוותק שלהם, כמה תוכן הם מעלים לאתר ובאיזו תדירות, כמה קישורים חיצוניים יש להם באתר ובאיזו צורה הוא בנוי.

אחרי שעשינו את הבדיקות האלו, נוכל כבר לשער מהי רמת התחרות, מה גודל התקציב שצריך להשקיע וכמה זמן בערך ייקח לאתר שלנו להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל כשיחפשו את הביטוי הזה.

קידום על פי מיקום

סוג קידום זה מתבסס על המיקום הפיזי של עורך הדין. הקידום מתבסס על מילות מפתח שנוסף להם ביטוי מיקום, כמו: עורך דין בתל אביב, חנות רהיטים בירושלים, מוסך ברעננה, פיצה בשכונת התקווה וכדומה.

מלבד הקידום באתר שלנו, צריך גם לתחזק את הדף שלכם ב"גוגל מפות". חשוב להעלות שם פוסטים, תמונות ומידע רב ככל האפשר, לעלות על שאלות שעולות בתגובות וכמובן – קישור לאתר שלכם ומספר טלפון. בצורה כזו תתקדמו בחיפוש מבוסס מיקום, שהוא תחרותי פחות. כלומר, אם הביטוי "עורך דין" הוא תחרותי ועמוס מאוד, הביטוי "עורך דין פלילי בנתניה" הוא תחרותי פחות בצורה משמעותית ?.

רווח נוסף יהיה יחס המרה גבוה יותר ביחס לכמות הצפיות: יש יותר סיכוי שגולש שמחפש "עורך דין פלילי בנתניה" ישכור את שירותכם מאשר גולש שמחפש "עורך דין".

קידום אתרים לוקאלי

תוצאות מבוססות מיקום על הביטוי "עורך דין פלילי בנתניה"

תוכן רב ואיכותי

כותב תוכן מתחיל גובה בין 8 ל-30 אגורות למילה. תוכן כזה מתאים לאתרים אחרים, אבל לא לאתרים של עורכי דין, שבהם רמת התוכן גבוהה ואיכותית. כותב תוכן איכותי ומקצועי מתחיל ממחיר של 30 אגורות למילה, אבל לאתרים של עורכי דין מומלץ לעלות עוד שלב אחד למעלה.

אתר של עורך דין חייב להכיל תוכן איכותי מאוד. המאמרים צריכים להיות בשפה גבוהה, מגובה בסימוכין ועם קישורים למקורות מידע אמינים, וכן הלאה.

לכן, הדבר המומלץ ביותר הוא לכתוב את התוכן בעצמכם. כמובן שאחר כך התוכן יעבור עריכה כדי להתאים לכללי הפרסום האורגני, אבל אם אתם או מישהו אחר מצוות המשרד שלכם מבין בתחום, שום מחקר שיבצע גורם תוכן חיצוני לא יכול להשתוות לו. אם אין לכם זמן לזה ואין לכם עובד שיכול להעלות מאמרים כאלו באופן סדיר, ניתן לפנות לכותב תוכן מקצועי בתחום (עורכי דין שמתעסקים בכתיבת מאמרים או סטודנטים למשפטים). התשלום יהיה גבוה יותר מתשלום לכותב תוכן רגיל, אבל התוצאה תהיה איכותית ומקצועית יותר בהתאם.

אל תשכחו את האינדקס!

ברוב חלקי עולם קידום האתרים החשיבות של האינדקסים הולכת ונעלמת. אף אחד לא מחפש חנות רהיטים באינדקס, פשוט מחפשים בגוגל.

יש כמה תחומים שבהם המצב שונה. כשאדם מחפש בעל מקצוע ורוצה למצוא מישהו אמין, חשמלאי, אינסטלטור או טכנאי מזגנים, הוא פונה לאתר כמו "מידרג", שהוא חזק מאוד בתחומו ולכל בעל מקצוע שווה להירשם אליו.
גם תחום עריכת הדין הוא דומה. אנשים מפחדים לפנות לעורך הדין הראשון שהם רואים בגוגל בלי לדעת מול מי הם עומדים, ולכן, אחרי שהם מחפשים אותך בגוגל, הם גם נכנסים לאתרי אינדקס שונים וחזקים בתחום (כמו "פסק דין", "דין", "B144", "לשכת עורכי הדין", דפי זהב, ועוד) ובודקים אם אתה מופיע בהם. לכן מומלץ להירשם לאינדקסים אלו, כדי לקבל אמינות ולהתקדם בחיפוש המבוסס על מיקום.

לסיכום: על מה חשוב להקפיד בקידום אורגני לעורכי דין?

  • קישורים חזקים – אתרי חדשות ואתרים רלוונטיים
  • סמכות האתר – עמוד "אודות" מושקע
  • תוכן האתר – תוכן איכותי והרבה
  • הרשמה לאינדקסים רלוונטיים
  • התמקדות בקידום על פי מיקום

יש לכם עוד שאלות? רוצים לקדם את האתר שלכם? תשאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם, כדי לקדם את האתר שלכם לרמה הכי גבוהה שיש.

אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:
דוח קידום אתרים

מה צריך להכיל דו"ח קידום אתרים

דו"ח קידום אתרים הוא הכלי שלנו למדוד את עבודתו של מקדם האתרים, לראות שהוא עושה עבודה טובה ולהבין על מה אנחנו משלמים לו. אחרי שבעל אתר קורא דו"ח כזה הוא צריך להיות מסוגל להבין לאן הכסף שלו הולך ומה הרווח מההשקעה.

חשוב מאוד להבין מה מכיל הדו"ח ומה אנחנו לומדים ממנו. אם הדו"ח לא ברור מספיק, אולי המקדם לא ממש יודע מה להציג בו… במאמר הזה נסביר מה חשוב שיהיה בדו"ח ומה אנחנו לומדים מהנתונים המופיעים בו.

קרא עוד >>

רוצה שנבדוק מה ניתן לשפר באתר שלך?