מני וינפלד

חי ונושם קידום אורגני, מומחה לאסטרטגיית קידום ולשיווק דיגיטלי. עושה הכול כדי להוציא כל לקוח מרוצה עד הגג

תוכן עניינים

אהבתם?
שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

איך עושים קידום אתרים לעורכי דין

איך עושים קידום אתרים לעורכי דין
שאלה שכל מקדם אתרים נשאל לא פעם מלקוחות חדשים, אתה מבין בתחום שלי? אם לא איך תוכל לקדם אותי? אם אתה לא יודע מה ההבדל בין טיולון לעגלה איך תוכל לקדם חנות של מוצרי תינוקות? אז לא, אני לא חייב להבין בכל תחום שאני מקדם, אני חייב להבין בקידום אתרים, את התחום שלך אני אלמד ברמה בסיסית תוך כדי פעולה, אז חברת קידום אתרים אחת יכולה לקדם גם חנות צעצועים, גם חנות ריהוט, גם פיצה, וגם צימרים בצפון, הפעולות הם אותם פעולות.

תוכן עניינים

לפני שאנחנו צוללים לכללים של קידום אורגני לעורכי דין בואו נחזור שוב על משהו שכבר הסברנו כמה פעמים

קידום אורגני יותר מכל קידום אחר חייב לדבר בשפה של הגולש, אתר שמוכר חופשות וידבר בצורה כבדה ורצינית יגרום לגולשים לנטוש אותו מהר וכך גם יגרום לירידה במיקומים, ולכן השפה חייבת להתאים לסגנון האתר. באתרים ברוח היהדות כמו קורסים תורניים, תשמישי קדושה ועוד, השפה חייבת להיות נקייה ודתית, באתרי חופשות, אוירה נעימה, כיף ואפילו קצת בלגן, באתרי תכשיטים דגש מיוחד על יוקרה וצבעים מתאימים.
וכמובן באתרים של עורכי דין חייבים לשים לב שהמילים כתובות בצורה מקצועית, השפה עשירה וברורה והכול משדר מקצועיות רבה, אחרת לא רק שלא נשיג לקוחות שזה כל מטרת הקידום, אלא גם ניפול בתוצאות.

אז במה שונה קידום אתרי עורכי דין משאר התחומים?

כמה נקודות מיוחדות שיש לשים לב אליהם בקידום עורכי דין נזכיר אותם בתמצות ולמטה נסביר על כל נושא לגופו.

  • הגבלה על מה מותר לפרסם – החוק לא מאפשר לעורכי דין לכתוב מה שהם רוצים, המקדם צריך לדעת מה מותר ומה אסור לכתוב.
  • קישורים מאתרים חזקים – אם באתרים רגילים הקישורים החיצוניים הם מכל מיני אתרים באיכות משתנה, בקידום לעורכי דין לפחות בכמה חודשים הראשונים חשוב מאוד כמה שיותר כתבות באתרי חדשות סמכותיים, זה נותן סמכות חשובה מאוד גם בעיני גוגל וגם בעיני הגולש שהיא הכרחית לעורכי דין
  • סמכות של בעלי האתר – מי כתב את התוכן? האם ניתן לסמוך עליו? כדאי שעל כותב המאמרים יהיה קופסת מחבר ויתואר מי הוא ומה הידע שלו.
  • תחרות גבוהה במיוחד – נכון יש עוד כמה תחומים עם רמת תחרות גבוהה כזאת, אבל כן גם פה מדובר בתחום מסיבי ועמוס וצריך לתכנן בקפידה את אסטרטגיית הקידום על מנת למקסם תוצאות
  • קידום אתרים לוקאלי – בניגוד לאתרי חנות שלמיקום הפיזי של העסק לא תמיד יש חשיבות בגלל המשלוחים, בעורכי דין כיוון שבדרך כלל הלקוח זקוק לכמה וכמה פגישות, הוא ירצה כנראה עורך דין מהאזור שלו, ולכן חשוב לבחור מילות מפתח לוקאליות כמו "עורך דין בירושלים" "עורך דין באשדוד" וכו'
  • כמות תוכן גבוהה ואיכותית – קידום אורגני הוא תמיד ביחס למתחרה, אם למתחרה שאותו אני רוצה לעקוף יש 120 קישורים חיצוניים, היעד שלי הוא תוך X זמן להגיע ל 150 קישורים, אם המתחרה מעלה 5 מאמרים בחודש, כדאי שאני יעלה 7.
    באתרים של עורכי דין יש המון תוכן, עורכי דין כותבים הרבה על כל הנושאים, ולכן אם העורך דין שאותו נקדם גם אוהב לכתוב, מעולה רק נשאר לשכתב את המאמרים כמו שכותבים תוכן לקידום אתרים, אם הוא פחות בקטע לכתוב, צריך לדעת מראש לניהיה חייבים לקנות המון מאמרים מכותבי תוכן.

הגבלת פרסום לאתרי עורכי דין

אני לא עורך דין 🙂 אני מקדם אתרים, אבל כמישהו שמקדם עורכי דין, אני חייב לדעת מה מותר לי ומה אסור לי לעשות, בגדול אסור לשכנע אדם לצאת לתביעה, הפרסום יכול לפרט על יכולות המשרד וכך הגולש יבין שאנחנו מקצועיים. אסור שיהיה באתר תמונות שמוזילות את יוקרת המקצוע. בדומה לקידום אתרים שבו לא ניתן להבטיח הצלחה, גם לעורך דין אסור להבטיח הצלחות, וגם לא לשכנע לצאת לתביעה.
תרצו תוכלו לקרוא פה בהרחבה על כל הכללים.

קישורים מאתרים חזקים

בניית פרופיל קישורים חיצוניים חשובה לכל אתר ובוודאי בתחום כל כך תחרותי, ההבדל המהותי הוא בסוג הקישורים, באתרי עורך דין כדאי לקנות קישורים מאתרי חדשות, מאתרים של עורכי דין אחרים, ליצור שיתופי פעולה ולהקפיד על קישורים רק מאתרי סמכות.
טוב וכדאי לקשר החוצה לאתרים רלוונטים, לתולעת המשפט, לאתרים של בתי משפט כשזה יעזור לגולש ועוד. 

על מנת להשיג קישורים חיצוניים איכותיים יש כמה דרכים, ניתן לקנות קישורים דרך ספקי קישורים, ניתן להזמין כתבות באתרי חדשות, ניתן לעשות החלפת קישורים עם מקדמי אתרים, ניתן להתארח אצל קולגה ולספק לו ראיון בתמורה לקישור ועוד.

סמכות אתר עורכי דין

משנה לשנה גוגל נותן משקל רב לסמכות האתר ולא בהקשר של קישורים חיצוניים אלא מי אתם. כלומר, מי עומד מאחורי האתר, מה הידע שלך.

באתרים של עורכי דין זה חשוב שבעתיים, עמוד אודות של אתר עורכי דין חייב להיות מאוד מפורט, כמובן לפרט על הדיפלומה, תעודות, הכשרות וניסיון מקצועי, פירוט במה האתר מתמחה, לינקים לאזכורים של העורך דין באתרים סמכותיים, (שזה חוזר למה שאמרנו על קישורים מאתרי חדשות) צוות המשרד אם יש, הצלחות מהעבר, ועוד. ככל שתוכיחו לגולש שהאתר יותר סמכותי הסיכוי להמרה גבוה יותר וכמו שאמרנו זה עובד יחד, יותר אמינות לגולש, יותר אמינות לגוגל, יותר זמני שהייה שזה שווה עלייה בתוצאות החיפוש.

תחרות גבוהה

בתחום עריכת הדין יש תחרות מהגבוהות בארץ, הסיבה לכך כנראה היא כי בארץ יש ממש הרבה עורכי דין, כל שנה נוספים כשלושת אלפים עורכי דין חדשים, כל עורך דין או משרד עורך דין זקוק לאתר על מנת לגייס לקוחות, וקידום אורגני בגוגל לעורכי דין הוא אפיק הפרסום הממיר ביותר. יכול להיות שזה בגלל האמינות של תוצאה טבעית ויכולות להיות עוד סיבות

איך מודדים תחרות בקידום אורגני

על מנת לקבל על החלטה על תקציב ולקבוע יעדי זמן לעלייה במיקומים אחד הדברים החשובים הוא למדוד את התחרות, מחקר תחרות הוא אחד המחקרים המעניינים והגדולים שניתן לעשות, במאמר נפרד נסביר לעומק איך עושים מחקר תחרות לקידום אורגני, פה ניתן בקצרה כמה בדיקות חשובות:

  1. מחפשים את המילה בגוגל, כמה תוצאות יש על החיפוש?
    חיפוש המילה עורך דין מניב (נכון לפברואר 2022) 6,580,000 תוצאות, לשם השוואה ביטוי גם מאוד תחרותי זה מעצב פנים והוא מניב 2,960,000 תוצאות.
    חיפוש על הביטוי עורך דין
  2. תכתוב בשורת החיפוש בגוגל allintitle:"הביטוי שאותו נרצה לבדוק", הבדיקה הזאת תלמד אותנו כמה תוצאות שמים את המילה שאותה אנו מקדמים בכותרת. המילה עורך דין זה 304,000.
  3. נבדוק בגוגל אדס את הביטוי ונקבל כמות חיפושים, ציון אינדקס של גוגל בין 0-100 ורמת תחרותיות (גבוהה, בינונית, נמוכה). הנתוני תחרות מגוגל לא מאה אחוז מדוייקים אבל נותנים אינדיקציה.
  4. נבדוק את האתרים שמדורגים בראש הרשימה, מה הוותק שלהם, כמה תוכן יש להם באתר, כמה קישורים חיצוניים יש להם באתר? כמות קישורים נוכל לבדוק בכמה כלי קידום אתרים כמו Ahrefs ודומיהם.

אחרי שבדקנו את כל הרשימה יש לנו כבר טווח בראש, נוכל לדעת מה רמת התחרות וכמה זמן פחות יותר ובאיזה תקציב יקח להגיע למקומות ראשונים בגוגל על הביטוי.

קידום אתרים לוקאלי

קידום לוקאלי הוא קידום מבוסס מיקום פיזי, הקידום מתבסס על מילות מפתח שנוסף להם ביטוי מיקום, כמו חנות רהיטים בירושלים, מוסך ברעננה, פיצה בשכונת התקווה וכדומה.
הקידום עובד גם באתר שלנו אבל בעיקר צריך לתחזק את הדף במפות, חשוב להעלות פוסטים, תמונות ומידע לדף במפות עם קישור לאתר, בצורה כזאת נוכל להתקדם מהר בחיפוש מבוסס מיקום. אם הביטוי עורך דין פלילי נמצא בראש רשימת המילים הקשות לקידום, עורך דין פלילי בהרצליה רק בעשירייה הפותחת 😉

בקידום כזה נרוויח שני דברים: א, הביטויים הרבה פחות תחרותיים. ב, כשגולש הגיע מכזה חיפוש הוא הרבה יותר רלוונטי לאתר שלנו.

קידום אתרים לוקאלי

תוצאות לוקאליות על הביטוי "עורך דין פלילי בנתניה"

כתיבת תכנים איכותיים בכמות גדולה

כמו שאמרנו בתחום עריכת דין למילה הכתובה יש חשיבות גדולה, והחשיבות היא לתוכן איכותי! עורך דין לא יכול לכתוב שטויות באתר שלו, למאמר צריך להיות סימוכים, התבססות על מקורות מידע אמינים ועוד, התוכן חייב להיות איכותי, חייב להכיל קישורים החוצה למקורות, חייב להיות מנוסח בשפה גבוהה ועוד.

עולם כתיבת התוכן לאתרים עובד בכמה וריאציות:
יש את הזול ביותר שזה כתיבה באמצעות כלי בינה מלאכותית לכתיבת תוכן, מהניסיון שלי בעברית בפרט התוכן הוא ירוד ובאיכות נמוכה מאוד, בוודאות לא מתאים לאתר עו"ד.

יש כתיבת תוכן זול עם כותבי תוכן מתחיל ממחיר של 8 אגורות למילה ועד למחיר של 30 אגורות למילה. התוכן הזה עשוי להתאים בהחלט להרבה אתרים ופחות לאתרים אחרים. גם התוכן הזה בוודאות לא מתאים לאתר עורכי דין.
החל ממחיר של 30 אגורות למילה ניתן לקבל תוכן יחסית מקצועי שכולל מחקר על התחום. התוכן הזה עשוי להתאים לקידום עורכי דין, אבל בהחלט מומלץ לעלות עוד ברמה.
התוכן הכי אידיאלי לאתר עורכי דין הוא תוכן שאותו כותב העורך דין עצמו או אחד מעובדי המשרד שיש לו הבנה מעמיקה בתחום, אותו תוכן כמובן צריך לעבור עריכה לקידום אורגני, אבל תוכן כזה יהיה סמכותי ואיכותי ויעשה את העבודה הכי טוב.
אם אין לעורך הדין זמן או עובד שיכול לכתוב מאמרים באופן סדיר, הפתרון הוא לפנות לכותב תוכן מקצועי המתמחה בנושא שהוא יכתוב את המאמרים. בתחום עריכת הדין יש לא מעט סטודנטים למשפטים או עורכי דין בלי מספיק עבודה שישמחו לכתוב מאמרים מקצועיים על התחום, כמובן שהמחיר למאמר יהיה גבוה יותר מכותבי תוכן רגילים, אבל התוצאה כמובן תיהיה בהתאם.

דבר נוסף שחשוב לקידום אתרי עורכי דין – אינדקסים

ברוב עולמות הקידום אתרים, החשיבות של הרשמה לאינדקסים הולכת ונעלמת, אנשים היום מחפשים בגוגל ופחות נכנסים לאתרי אינדקס לחיפושים שונים.

יש כמה תחומים שלהם יוצא מהכלל כמו למשל אתר מדרג שיש לו שליטה מוחלטת על כל נושא נותני השירות כמו חשמלאי, אינסטלטור ועוד, לאתר יש כח חזק במיוחד בתחומו ושווה לכל נותן שירות להרשם שם.

כמו כן אתרי צימרים, חופשות, ועוד כמה תחומים קטנים, אנשים מחפשים אמנם בגוגל, אבל נכנסים לאתרי האינדקסט וחוזרים של על החיפוש.

דומה לזה הם אינדקסים של עורכי דין, אמנם לא באותה כמות ועוצמה אבל לאתרי האינדקסט יש כח חזק בתחום. אחד החזקים בהם הוא האתר https://www.din.co.il/.
סיבה נוספת להרשמה לאינדקסים היא שבחיפוש לוקאלי בתחום עריכת הדין יש תוצאות רבות לאינדקסים כמו דפי זהב, B144, ועוד

לסיכום: על מה חשוב להקפיד בקידום אורגני לעורכי דין?

  • קישורים חזקים – אתרי חדשות ואתרים רלוונטים
  • סמכות האתר – עמוד אודות מושקע
  • סמכות האתר – תוכן איכותי והרבה
  • הרשמה לאינדקסים רלוונטים
  • התמקדות בקידום לוקאלי

יש לכם עוד שאלות? רוצים לקדם את האתר שלכם? תשאירו פרטים ונחזור אליכם לקידום ברמה הכי גבוהה שיש.

מני וינפלד

חי ונושם קידום אורגני, מומחה לאסטרטגיית קידום ולשיווק דיגיטלי. עושה הכול כדי להוציא כל לקוח מרוצה עד הגג

אהבתם? שתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:
דוח קידום אתרים

מה צריך להכיל דוח קידום אתרים

7 פרמטרים בדו"ח קידום אתרים ומה אנחנו לומדים מהם רשימת פעולות אופטימיזציה המחיר של קידום אתרים נקבע הרבה מכמות השעות שמקדם הולך לעבוד על האתר, וזה בעצם שלל פעולות קידום

קרא עוד >>

רוצה שנבדוק מה ניתן לשפר באתר שלך?