מני וינפלד
מני וינפלד
חי ונושם קידום אורגני, מומחה לאסטרטגיית קידום ולשיווק דיגיטלי. עושה הכול כדי להוציא כל לקוח מרוצה עד הגג

תוכן עניינים

אהבתם?
שתפו

איך מתמחרים פרויקט קידום אתרים?

תמחור קידום אתרים

תוכן עניינים

כמה אמור לעלות קידום אתרים? לפי מה נקבע מחיר של קידום אורגני? אלו שאלות שכל מקדם אתרים נשאל בקביעות. התשובה היא חד-משמעית ולא חד-משמעית גם יחד. לדוגמה: אם תכנסו לחנות בגדים ותשאלו "כמה עולים מכנסיים", הדבר הראשון שהמוכר ישאל אתכם יהיה "איזה מכנסיים"?

קידום אתרים הוא עסק נזיל מאוד. מי שמחפש קידום למוצר ספציפי ונישתי מאוד, כמו 'כסאות חליבה לרפתנים', יזדקק למענה שונה לחלוטין ממי שמנסה לקדם אתר להשכרת רכב או לעיצוב פנים. בדומה לכך, נבנה פרויקט קידום אתרים שונה לחלוטין עבור אתר של חנות וירטואלית ועבור אתר תדמית ולכן יהיה קשה מאוד לקבוע מחירון קידום אתרים, אבל ננסה לעשות קצת סדר.

אז במה תלויה הצעת המחיר לפרויקט קידום אתרים שאני והצוות שלי נבנה לכם? על זה נפרט במאמר שלפניכם:

אז איך קובעים את המחיר הנכון לפרויקט קידום אתרים

קידום אתרים הוא היבט חשוב בשיווק דיגיטלי, מכיוון שהוא עוזר לשפר את הנראות של האתר במנועי חיפוש כמו גוגל, מה שיכול להוביל ליותר תנועה, ליותר לידים ובסופו של דבר ליותר הכנסות. בנוסף, קידום אורגני הוא אחד האפיקים הרווחיים ביותר בטווח הארוך.

העלות של פרויקט קידום אתרים יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים, ובמאמר זה תלמד כיצד מקדם האתרים מתמחר את פרויקט ה-SEO שלך, כדי להבטיח שתקבל החזר טוב על ההשקעה שלך.

חשוב להבין שקידום אתרים הוא בדרך כלל לא חד פעמי – זה תהליך מתמשך, וכדי להשיג ולתחזק דירוג טוב במנועי החיפוש, עליך לבצע אופטימיזציה מתמדת של האתר שלך והתוכן שלו. המשמעות היא שעלות פרויקט קידום אתרים תכלול בדרך כלל גם הוצאות חד פעמיות וגם הוצאות שוטפות.

בשלב הראשון, מקדם אתרים איכותי יעבור על האתר שלך, יהפוך בו כל אבן ויחקור את התחום שבו אתה מתחרה. לאחר שיסיים, הוא יגבש עבורך הצעת מחיר.

הצעת המחיר תקבע לפי גובה ההשקעה שתדרש על מנת להביא את האתר לתוצאות המבוקשות בחיפוש.

מה הגורמים המרכזיים שמשפיעים על מחיר של קידום אתרים?

1. רמת התחרותיות בענף

ככל שהענף יהיה תחרותי יותר, כך יהיה קשה יותר להשיג תוצאות טובות בדירוג מנועי החיפוש, ועבודת הקידום תצטרך להיות מסיבית ואיכותית יותר כדי להגיע לתוצאות הרצויות. רמת התחרות היא זו שתקבע ותייקר את עלות הפרויקט, מכיוון שנצטרך להשקיע יותר זמן ומשאבים בתוכן, בקישורים ובעבודה על האתר.

ככל שהאתר שתרצה לקדם יעסוק בתחום ספציפי ונישתי יותר, יהיה יותר קל וזול לגרום לקידומו בצורה מהירה, יעילה וזולה. אם תרצו לקדם עסק של ניקוי בניינים רבי קומות בקדימה-צורן תוכלו להגיע למקום הראשון במהירות גבוהה יחסית ובעלות זולה, אבל אם תרצו לקדם עסק בתחום תחרותי מאוד, כמו עסק של צימרים, או של עורך דין באיזור המרכז – המחיר יהיה גבוה משמעותית ומשך הזמן לעלייה עקבית בדירוג תוצאות החיפוש של גוגל יתארך בהתאם.

איך נקבעת רמת התחרות?

רמת התחרות נקבעת לפי כמות האתרים וכמות המשאבים שהם משקיעים בקידום אתרים, והאמת היא שגם למקדם אתרים ותיק יקח זמן לקבוע מהי רמת התחרות בתחום שהוא לא קידם מעולם. עם זאת, ישנן כמה בדיקות בסיסיות ומהירות שיכולות לתת לכם מושג כללי לגבי רמת התחרות בענף:

  1. כמה אתרים מופעים על הביטוי? חפש בגוגל את הביטוי שאותו אתה רוצה לקדם, ותראה כמה תוצאות מדויקות יש עליו. ככל שיהיו פחות תוצאות מדויקות, התחום שלך תחרותי פחות. למשל: חיפוש בגוגל של הביטוי "ניקוי בניינים רבי קומות בקדימה-צורן" לא יביא אפילו תוצאה מדויקת אחת, אלא רק כמה תוצאות קרובות.

לעומת זאת, הביטוי "צימרים בצפון" יביא לכם מאות ואלפי תוצאות, כשהתוצאות הראשונות יהיו שייכות בעיקר לאתרי אינדקס מוכרים וחזקים מאוד בתחום הצימרים, וכמובן – מגוון פרסומות ממומנות, מה שמלמד שמדובר בתחום תחרותי ועמוס מאוד.

עם זאת, יש תחומים שבהם יש מעט מתחרים, אבל כיוון שההכנסות בתחומים האלו גדולות – המתחרים משקיעים הרבה מאוד כסף על קידום אתרים. איך מזהים את זה? על פהי הפרמטר הבא:

  1. מה מצב המתחרים? אתם לא מתמודדים מול עצמכם, ולכן חשוב לבדוק לעומק את האתרים שבעמוד התוצאות הראשון, כדי להבין מה גודל האתר, כמה תכנים הם מעלים בכל חודש, האם הם אתרי מידע או אתרי מכירות, כמה קישורים חיצוניים יש להם וכן הלאה. למה זה כל כך חשוב?

בכל פרויקט קידום אתרים צריכים לשים דגש מרכזי על הוספת תוכן רב ואיכותי לאתר, ועל הוספת קישורים חיצוניים מאתרים נחשבים ומקצועיים לאתר שלך. שני פרמטרים אלו הם קריטיים מאוד בהחלטת האלגוריתם של גוגל היכן לדרג אותך בתוצאות החיפוש, והכמות והאיכות הנדרשת שלהם נקבעת בעיקר ביחס למתחרים.

כדי להבין כמה תוכן וקישורים חיצוניים אנחנו צריכים לכלול בפרויקט קידום האתר שלך, אנחנו נבדוק קודם ביסודיות את האתרים של המתחרים המרכזיים שלך. אם הם מעלים כל חודש שלושה מאמרי תוכן וקישור חיצוני אחד, אנחנו נעלה חמישה מאמרי תוכן ושני קישורים חיצוניים איכותיים יותר כדי לעקוף אותם. כמובן, צריך לשקלל כמה מאמרי תוכן וקישורים יש להם מהעבר, ונצטרך להגביר את הקצב יותר כדי להדביק את הפער.

ובקיצור: אנחנו בודקים את האתרים המתחרים המובילים, ועל פי זה קובעים את אסטרטגיית הפעולה שלנו. אם היריבים הפסיקו להוסיף תוכן וקישורים לאתר, אנחנו נאמוד תוך כמה זמן אנחנו רוצים להדביק אותם ונפעל לפי זה. אם הם עדיין מוסיפים, אנחנו צריכים להוסיף קצת יותר מהם בכל חודש, כדי להדביק את הפער לאט לאט.

רוצים לדעת מה רמת התחרות שהאתר שלכם מתמודד איתה? צרו קשר ותקבלו דו"ח מפורט.

2. גודל, מבנה ואיכות האתר

  • גודל: האם מדובר באתר בעל 10 עמודים או בעל 10,000 עמודים? ככל שהאתר שלך גדול יותר, ויש בו יותר נושאים וקטגוריות, כך עבודת הקידום תצטרך להיות רוחבית יותר ותדרוש יותר שעות עבודה.
  • מבנה: אתר שבנוי בפלטפורמת קוד פתוח כדוגמת 'וורדפרס' יהיה קל יותר לקידום מאתר שבנוי בקוד סגור כדוגמת 'וויקס'. למרות שיש מקדמי אתרים שבכלל לא מקדמים אתרים שבנויים בקוד סגור, אנחנו לא נבהלים מאתגרים, אבל מודעים לכך שקידום אתרי קוד סגור ידרוש מאמץ גדול יותר, ובהתאם – יהיה יקר יותר.
  • איכות: יש משמעות גדולה מאוד לאיכות בניית האתר. ככל שהאתר נבנה בצורה איכותית יותר, כך המקדם ידרש לעשות פחות שינויים, מה שיכול להוזיל את עלויות הקידום, וכן להפך.

3. כמות הביטויים לקידום

גם כמות הביטויים שאתם רוצים לקדם תקבע את מחיר הפרויקט. לדוגמה, אם יש לך אתר למכירת מוצרי חשמל, ואתה רוצה להתמקד רק בביטוי "מקררים", תוכל לעשות זאת בסכום מסוים, אבל אם תרצה להשתמש באותו סכום ולקדם גם את הביטויים "מדיחי כלים" או "מכונות כביסה" – זה לא יעבוד. או שתשקיע סכום גבוה יותר ותתקדם מהר, או שתשקיע את אותו סכום אבל הוא יתפזר בצורה שונה, ולכן הביטויים יתקדמו במהירות נמוכה יותר.

4. מהירות הקידום

יש קשר ישיר בין מהירות הקידום לעלות שלו. כלומר: אם אנחנו רוצים להגיע למקום ראשון בביטוי מסויים, ולמתחרה הגדול שלנו יש באתר מאה מאמרים, ובנוסף הוא מעלה 2 מאמרים חדשים בכל חודש – אנחנו קודם כל חייבים להדביק את הפער. בחישוב מהיר, אם נעלה 3 מאמרים בחודש – יקח לנו כעשור לעבור אותו, אבל אם נעלה 10 מאמרים בחודש – יקח לנו רק שנה.

אז אולי כדאי להשקיע 100,000 ש"ח כבר בחודש הראשון כדי להגיע מיד למקום הראשון? ובכן, זה לא ממש עובד ככה. גם עם תקציב של 100,000 ש"ח אי אפשר להביא את האתר שלך למקום הראשון בתוצאות החיפוש בתוך חודש אחד. האלגוריתם של גוגל כנראה יזהה את האתר שלך כאתר זדוני ומספים, ויחסום אותו לחלוטין.

בכל זאת, כיוון שהמחיר נגזר מכמות התוכן, האופטימיזציה והקישורים, המהירות של הקידום כן תלויה בסופו של דבר בתקציב. ככל שהתקציב יהיה גדול יותר – תקבל יותר תוכן, יותר קישורים חיצוניים, האופטימיזציה של האתר תיעשה במהירות גבוהה יותר והאתר יטפס במהירות במעלה תוצאות החיפוש של גוגל.

אז לסיכום: איך מתמחרים פרויקט קידום אתרים?

העלות של פרויקט קידום אתרים מושפעת ממספר פרמטרים: גודל ומורכבות האתר, כמות הביטויים לקידום, התחרותיות של הענף (כמות התוכן והקישורים החיצוניים הדרושים), רמת האופטימיזציה הדרושה לאתר וכמות הזמן העומדת לרשות צוות ה-SEO. חשוב לשקול היטב את הגורמים הללו בעת קביעת התקציב לפרויקט קידום אתרים, על מנת להבטיח שהפרויקט יסתיים ביעילות ובמסגרת התקציב שהוקצה.

צרו איתנו קשר כדי לקבל הצעת מחיר משתלמת לקידום האתר שלכם!

אהבתם? שתפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:
דוח קידום אתרים

מה צריך להכיל דו"ח קידום אתרים

דו"ח קידום אתרים הוא הכלי שלנו למדוד את עבודתו של מקדם האתרים, לראות שהוא עושה עבודה טובה ולהבין על מה אנחנו משלמים לו. אחרי שבעל אתר קורא דו"ח כזה הוא צריך להיות מסוגל להבין לאן הכסף שלו הולך ומה הרווח מההשקעה.

חשוב מאוד להבין מה מכיל הדו"ח ומה אנחנו לומדים ממנו. אם הדו"ח לא ברור מספיק, אולי המקדם לא ממש יודע מה להציג בו… במאמר הזה נסביר מה חשוב שיהיה בדו"ח ומה אנחנו לומדים מהנתונים המופיעים בו.

קרא עוד >>
איך עושים קידום אתרים לעורכי דין

איך עושים קידום אתרים לעורכי דין?

אחת השאלות שאני פוגש הכי הרבה היא: "רגע, אתה מבין בטיטולים? אם אתה לא יודע מה ההבדל בין האגיס לפמפרס, איך תקדם את חנות מוצרי התינוקות שלי?". השאלה היא טובה, אבל התשובה היא – לא, אני לא מבין בטיטולים, ולא, זה לא יפריע לי לקדם את האתר שלך בצורה הטובה, האיכותית והמקצועית ביותר.
התחום שאני חייב להבין בו הוא קידום אתרים. את התחום שלך אני צריך להבין בצורה בסיסית תוך כדי תנועה, ולכן חברת קידום אתרים אחת יכולה גם לעשות קידום אתרים לעורכי דין, גם לחנות למוצרי תינוקות, גם לצימרים בצפון וגם לחברה לניסור בטון.

קרא עוד >>

רוצה שנבדוק מה ניתן לשפר באתר שלך?